23948sdkhjf

Halmstad & Co läggs ner

Halmstads destinationsbolag har precis bytt namn till Destination Halmstad. Varför byta ett namn som börjar bli inarbetat och känt, undrar många? Enklare namn att kommunicera är svaret.
Det är absolut inget självklart, men tittar vi runt om i landet och till och med i världen så bildas fler och fler destinationsbolag med ansvar för att medverka till ortens utveckling inom besöksnäring och turismsektorn. Vi är övertygade om att det nya namnet ger en tydligare bild av verksamheten som är destinationen Halmstad och dess utveckling. Namnet är enkelt att kommunicera och det finns andra bolag med destination i namnet i Sverige, vilket stärker enhetligheten i näringen.

Dessutom är ofta den digitala kommunikationsplattformen (webben) ofta namngiven efter bolagsnamnet. Destinationhalmstad.se har bolaget använt under några år och namnbytet gör det enklare att kommunicera med omvärlden.

Namnbytet blir också lite av en omstart och ett fokus på bolaget och dess verksamhet. Inte bara externt utan även internt som är nyttigt då vi ställs inför större krav och förväntningar i framtiden för att möta den efterfrågan som bolaget står inför.

Det nya namnet är godkänt av Bolagsverket och arbetet med att byta logotyp planeras under mars och kostnaden för detta är inom befintlig budget.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079