Sex slåss om priset årets Bussresewebb
Sex bolag gör upp om nya priset Årets Bussresewebb 2014 – vinnaren kommer att få sitt pris på Busstorget vid TUR-mässan i Göteborg 20 mars.
De nominerade är medlemmar i Sveriges Bussföretag. Vinnaren får en Guldbuss samt diplom och det delas även ut ett hederspris till det företag som bäst drar nytta av sociala medier för sin marknadsföring av verksamheten.
– Allt fler bussresearrangörer förstår vikten av att marknadsföra sina resor på nätet. De företag juryn valt ut har förstått behovet av digital närvaro, arbetat aktivt med både design och funktionalitet och ser att en bra webbsida kan generera affärer. Dessutom är de goda ambassadörer för turistbussresandet, säger Anna Grönlund , branschchef för Sveriges Bussföretag.
De nominerade webbplatserna bedöms efter tre huvudkriterier: funktionalitet, kommunikation och boknings- och betalningsfunktion. Juryn består av Anna Grönlund , branschchef för Sveriges Bussföretag, Mikael Persson , ansvarig för bussturism, Sveriges Bussföretag, Anders Karlsson , chefredaktör RES- och TRAFIKFORUM, Nina Fylkegård , Creative Director på webbyrån Ruby Tuesday samt Björn Hammarskjöld , vd SAVEA.
Vinnaren utses på TUR-mässan i Göteborg torsdagen den 20 mars kl 16.00 på Busstorgets scen, monter nr B04:42.