23948sdkhjf

TUR 2 dagar kvar!

Årets TUR samlar inte mindre än 111 länder och regioner från alla världsdelar – 20 fler än förra året. Snart får vi veta om också besökarna äntligen blir fler i år.
– Det ser riktigt bra ut, säger Farhad Kakavand , mässansvarig.

På torsdag öppnar TUR, Skandinaviens ledande mötesplats för rese-, turism- och mötesnäringen. Men måssan har haft det motigt vad gäller antalet besökare, både fackbesökare och allmänhet har minskat flera år i rad. Fram till fredag kl. 14 är mässan enbart öppen för fackbesökare. Under fredag eftermiddag samt lördag och söndag öppnas portarna för allmänheten. I fjol besöktes TUR av 31 700 besökare och Farhad Kakavand, mässansvarig, ser fram emot att välkomna både fackbesökare och allmänheten på ett fullspäckat program 2014.

– Årets utbud är mycket intressant med rekordstor internationell representation, hundratals förmånliga deals, massor med aktiviteter, spännande seminarier och ett späckat scenprogram, säger Farhad Kakavand.

Helt nytt är också att TUR:s allmänhetsdagar för första gången går parallellt med Nordic Outdoor, ett upplevelseevent med fokus på actionsport och utomhusaktiviteter. En entrébiljett ger inträde till båda mässorna! Turkiet, Spanien och Italien de länder som gör de största satsningarna på årets TUR.Argentina, Iran, Albanien, Jordanien, Bahamas och Ghana är exempel på länder som inte varit med under senare år, men som i år gör en nysatsning. Totalt medverkar ca 465 utställare från hela 111 länder och regioner.
Under fackdagarna återkommer den renodlade B2B-satsning som introducerades i fjol. I år kompletterad med TUR Event, inriktad på konferens, möten och events.

– Vi satsar på ett spektrum av relationsbyggande aktiviteter, scenprogram, kreativa lösningar samt utbildande seminarier och casepresentationer. Vi är särskilt glada att de stora hotellkedjorna Scandic, Elite och Radisson slutit upp, tillsammans med ledande eventbyråer och mötesbranschens övriga aktörer, säger Farhad Kakavand.

En annan utställare som satsar stort i år är SJ, som har hela fem montrar på mässan. Andra transportörer samlas på Busstorget, där det visas moderna turistbussar och diskuteras aktuella ämnen och trender. Sveriges Bussföretag står bakom satsningen, tillsammans med Mercedes, Neoplan/MAN, Scania, Setra och Volvo.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.065