23948sdkhjf

MK Bussresor bäst på nätet

Det blev MK Bussresor som vann priset Årets Bussresewebb 2014. Swebuss fick hederspris för sitt arbete med den världsvida väven. Priset delas ut av Sveriges Bussföretag.
Prisutdelningen ägde rum på Busstorget på TUR-mässan i Göteborg. MK Bussresor drog det längsta strået bland de sex nominerade företagen. Swebus fick Hederspris sociala medier 2014.

MK Bussresors vd Helen Bergh tog emot priset av Anna Grönlund, branschchef på Sveriges Bussföretag sedan Jessica Bäcker, ansvarig för miljöarbetet inom Swebus fått sitt pris.

– Det här är alldeles överväldigande, jag är helt tagen. Det här priset hade inte varit möjligt utan de insatser som min son gjort för att utveckla hemsidan, säger Helen Bergh .

– Jätteroligt att vi får uppskattning för det arbete vi lägger ner på att utveckla våra sociala medier, säter Jessica Bäcker .

– De nominerade bussbolagen har en medveten plan för att stärka sin närvaro på webben och sociala medier. En bra webbsida kan generera affärer och jag tror att det finns en stor potential för turistföretagen att nå ut till sina kunder genom att satsa på att synas på internet, säger Anna Grönlund .

Här är juryns motivering till de två pristagarna:

MK Bussresor – Årets Bussresewebb 2014
Med en modern, luftig design som lockar till köp guidar MK Bussresor besökarna med tydligt bildspråk och ikoner. Det är en medveten satsning på webben som marknadsföringskanal och möjlighet finns till både bokning och köp online. Innehållet är väl paketerat, webbsidan är väl anpassad efter mediet och fungerar även responsivt för telefoner och läsplattor. MK Bussresors webbplats gör god reklam för turistbussresandet i Sverige.

Swevbus – Hederspris sociala medier 2014
Med en tydlig närvaro på sociala medier och en sajt som ständigt utvecklas så är Swebus med i svängen inom sociala medier och använder Facebook och Twitter aktivt som självklara kanaler för dialog med resenärerna, erbjudanden om resor och förändringar i tidtabeller. Att resa med buss är kul och det vill Swebus att den digitala närvaron också ska symbolisera.

De övriga nominerade var Bromölla Busstrafik, Brunossons resor, Dackebuss och Forsbergs Buss. Juryn har bestått av Anna Grönlund, branschchef för Sveriges Bussföretag, Mikael Persson, ansvarig för bussturism, Sveriges Bussföretag, Anders Karlsson, chefredaktör Res- och Trafikforum, Nina Fylkegård, Creative Director på webbyrån Ruby Tuesday och Björn Hammarskjöld, vd Savea.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.156