23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på RT-Forum
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Nöjda kunder i väst

Västtrafiks kunder i Trollhättan och Vänersborg blir alltmer nöjda.  Hela 95 procent av kunderna i området var nöjda med sin senaste resa.




Roland Jenssen







Attila Ungvari

Som ett led i att förbättra verksamheten mäter Västtrafik kundnöjdheten genom intervjuer ombord på fordonen till skillnad från att tidigare bara ha genomfört mätningar med hjälp av telefonintervjuer. I Trollhättan och Vänersborg har kundernas betyg på senaste resan ökat från 85 procent vid den första mätningen 2011 till 95 procent för första kvartalet 2014. – Det är en fantastisk utveckling och ett kvitto på att vi arbetar på rätt sätt med att utveckla och förbättra servicen till våra kunder, säger , trafikchef på Nobina och ansvarig för busstrafiken i Trollhättan och Vänersborg. De flesta frågorna i kundundersökningen handlar om förarnas roll, exempelvis bemötande, trygghet ombord, kunskap, körstil och information vid förseningar och stopp. Det är frågor som Nobina arbetat fokuserat med och förarna får överlag mycket bra betyg från kunderna. – Nu hoppas vi att fler ska upptäcka fördelarna med att resa med kollektivtrafiken i Trollhättan och Vänersborg. Kundernas svar ger oss också värdefull information om vad vi kan göra ännu bättre framöver, säger , busschef på Västtrafik.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125