23948sdkhjf

Nöjda kunder i väst

Västtrafiks kunder i Trollhättan och Vänersborg blir alltmer nöjda.  Hela 95 procent av kunderna i området var nöjda med sin senaste resa.
Som ett led i att förbättra verksamheten mäter Västtrafik kundnöjdheten genom intervjuer ombord på fordonen till skillnad från att tidigare bara ha genomfört mätningar med hjälp av telefonintervjuer. I Trollhättan och Vänersborg har kundernas betyg på senaste resan ökat från 85 procent vid den första mätningen 2011 till 95 procent för första kvartalet 2014.

– Det är en fantastisk utveckling och ett kvitto på att vi arbetar på rätt sätt med att utveckla och förbättra servicen till våra kunder, säger Roland Jenssen , trafikchef på Nobina och ansvarig för busstrafiken i Trollhättan och Vänersborg.

De flesta frågorna i kundundersökningen handlar om förarnas roll, exempelvis bemötande, trygghet ombord, kunskap, körstil och information vid förseningar och stopp. Det är frågor som Nobina arbetat fokuserat med och förarna får överlag mycket bra betyg från kunderna.

– Nu hoppas vi att fler ska upptäcka fördelarna med att resa med kollektivtrafiken i Trollhättan och Vänersborg. Kundernas svar ger oss också värdefull information om vad vi kan göra ännu bättre framöver, säger Attila Ungvari , busschef på Västtrafik.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064