23948sdkhjf

Tyska resemarknaden 4 år

Den årliga tyska resemarknaden GTM genomförs just nu för 40:e året. I år är det Bremen och Bremerhafen som står värd 11-13 maj.
GMT, German Travel Mart, är en koncentrerad fackmässa för inbjuda researrangörer. Utställarna har inbokade tider med deltagarna och många affärer görs upp på plats. Det handlar om inkommande turism till Tyskland, och de inbjudna kommer från länder i hela världen med tyngdpunkt på Europa, Asien och Nordamerika. Alla är intresserade av att skapa nya slags resor till Tyskland och upptäcka nya destionationer i landet.

Året har börjat lovande för den tyska turismen. Under januari och februari månad har över 8,4 miljoner utländska övernattningar registrerats på logianläggningar med fler än 10 bäddar, enligt uppgifter från Statistisches Bundesamt. Det motsvarar en tillväxt på 4,2 procent jämfört med samma period förra året.

– Reselandet Tyskland har fått en flygande start på året och 2014 ser ut att kunna bli det femte framgångsrika året i rad, skriver Petra Hedorfer , styrelseordförande i Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT), i ett pressmeddelande. Hon kunde dessvärre inte själv delta i årets evenemang i Bremen.

Flera svenska agenter är på plats i GMT 2014 i Bremen. Enligt dem är GTM:s koncept oslagbart jämfört med de traditionella resemässorna som TUR och Matka. På GMT generers affärer vlket gör investeringen att delta motiverad.

Efter mässdagarna arrangeras stora kvällsarrangemang där gästerna bjuds på upplevelser, mat och dryck samt trevligt samkväm. Rt-forum kommer med en mer omfattande rapportering om Bremen och om GMT 2014 framöver.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063