23948sdkhjf

Visita: Stoppa Dubbelstöten!

Visita startar kampanj mot Dubbelstöten – oppositionens förslag att dubbla restaurangmomsen och höja arbetsgivaravgiften för unga om de vinner valet.
Visitas uppmärksammade reklamkampanj mot Dubbelstöten, det vill säga oppositionens förslag att fördubbla restaurangmomsen och arbetsgivaravgiftenför ungdomar under 26 år, lanseras nu i sociala medier.

16 maj öppnas kampanjsidan visita.se/dubbelstoten. På samlingssiten kan man följa Visitas sociala mediekampanj som inkluderar Twitter, Facebook och Instagram. På Instagram uppmanas alla som är emot Dubbelstöten att ta en ”selfie” där man täcker sina ögon med handen följt av hashtaggen #Dubbelstöten.

På Facebook kan man dela inläggen med berättelser från organisationens medlemmar. På Twitter skickar man en egen eller en förvald ”tweet” från kampanjsidan till en politiker man vill påverka.

– Varje post, varje tweet och varje bild räknas i denna viktiga kampanj. Nu är det enkelt för alla att hjälpa till att vara med och stoppa Dubbelstöten. Gör det idag och sprid ditt engagemang till så många du kan, säger Lotti Florén , kommunikationschef på Visita.

Dubbelstöten blir en av huvudpunkterna på Turistnäringens Dag, 23 juni, under Entreprenörsveckan i Båstad: Under dagen genomförs en paneldebatt om momsen och arbetsgivaravgiften med politiker från alliansen och oppositionen, dessutom deltar Claes Sandvig, Regionchef Visita Södra och Lars Henningsson, vd Hotell Skansen Båstad. Läs mer om Turistnäringens Dag genom att klicka HÄR!

Fotnot. Kampanjen har skapats av PR och kommunikationsbyrån Whispr Group och Visita.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109