Namnet, Älskaresa , är dels en koppling till det som Swebus lever och andas och dels ett sätt att knyta an till den sociala medietaggen #älskaresa. Första avsnittet handlar om festivalsommaren.
– #älskaresa är tänkt att vara ett personligt ombordmagasin i poddformat som ska ge inspiration till att ge sig ut och resa i Sverige, säger
, kommunikationschef på Swebus. Hon fortsätter:
– Podradio är en bra form för oss att bygga relationer med våra kunder, speciellt med tanke på att många spenderar många timmar ombord hos oss och då har tid att lyssna på radio.
Programledare är radiojournalisten och kommunikationskonsulten Gabriella Lahti. Swebus förare Thomas Johansson är hennes trogna sidekick.
– Jag tror det är kul för lyssnarna att få höra hur vi som förare ser på vårt yrke bakom ratten, jag träffar otroligt många resenärer varje dag och mötena med dem och deras berättelser är det bästa med mitt jobb, säger
Thomas Johansson.
Poddradions första avsnitt handlar om festivalsommaren, då Swebus kör till många festivaler i Sverige. Gäster i studion är chefredaktören på Festivalrykten.se, Magnus Olsson, och på telefon hör vi Linn Stigsson Stern, pressansvarig på FKP Scorpio.
Producerar poddradion gör PR-företaget Greenhill Relations.