23948sdkhjf

Bokningsboom för Stena Line

Inför den stundande sommarsemestern redovisar Stena Line en stor försäljningsökning jämfört med samma period ifjol – bland annat blev flytande spritbutiken en stor succé.
Totalt sett har försäljningen på den svenska marknaden ökat i antal gäster med hela 19 procent. En siffra som är bättre än på många år enligt Jari Virtanen, chef för Stena Lines reseverksamhet.

Stena Line har under det senaste året satsat på bland annat en ny prisstrategi samt ett tydligare kommunikationskoncept som underlättat marknadsföringen. I den ingår en helt ny bokningssajt med en ny teknik som förenklar bokningsprocessen för kunden. Något som nu gett resultat.

– Den svenska marknaden har alltid varit en utmaning, konkurrensen är stenhård och resenärerna har väldigt höga krav. Därför känns det extra roligt att redovisa en kraftig ökning för såväl försäljning som för bokningar. Det bevisar att våra satsningar och målsättningar har gett resultat, säger Jari Virtanen , chef för Stena Lines reseverksamhet.

I takt med att bokningarna har ökat, har även den totala försäljningen ombord stigit markant. En stark bidragande orsak till framgångarna är rederiets satsning flytande Bordershop. Under den första kampanjperioden med start från 1:a mars fram till den 26:e maj ökade antalet bokningar rejält och försäljningen i butik steg med rekordartade 178 procent. Något som Jari Virtanen menar är ett resultat av lägre priser i kombination med en satsning på ökad shoppingupplevelse ombord.

– Försäljningsrekordet och de ökade bokningssiffrorna är ett resultat av en gemensam strategi som innefattat hela företaget. Dock så finns det fortsatt många saker att förbättra och jobba på. Det gäller att hela tiden förnya sig för att vinna kundens tillit, säger Jari Virtanen.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078