23948sdkhjf

MTR får ny nätlook

Nu har nya MTR.se lanserats, en webbsida som utlovas vara mer informativ, lättillgänglig och självförklarande än tidigare – i alla vall enligt MTR själva.
MTR tog över driften av Stockholms tunnelbana för ca 5 år sedan. Sedan dess har mycket hänt, inte minst teknikutvecklingsmässigt. Därför lanserar företaget nu en ny webb som är enklare, mer informativ och självförklarande än tidigare och som går att läsa från såväl mobilen och surfplattan som datorn.

MTR:s undersökningar har visat att målgruppen för webbsidan primärt är arbetssökande och personer som vill veta mer om MTR, exempelvis journalister och politiker.Därför är sidan också utvecklad för att passa dessa målgrupper bäst.

– Nya mtr.se är mer än bara en ansiktslyftning. Den ger oss förbättrade möjligheter till kontinuerlig utveckling och förhoppningen är förstås att besökaren ska finna den nya webbsidan än mer informativ och lättillgänglig, säger Åsa Elm , kommunikationschef MTR Stockholm.

Efter lanseringen kommer ett förbättringsarbete fortgå. Det innebär att webbplatsen löpande kommer att vidareutvecklas och fyllas på med mer information och nya funktioner, som till exempel biljettbokning för MTR Express. Bakom design och koncept och utveckling av nya mtr.se står Valtech.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078