23948sdkhjf

Grön Express populär

Resenärerna på Västtrafiks busslinje Grön Express mellan Kungälv och Mölnlycke blir alltmer nöjda enligt en färsk kundundersökning.
Den nya kundundersökning som Västtrafik låtit genomföra ombord på Grön Express-bussarna, visar att hela 97 procent av kunderna uppger sig vara nöjda med sin senaste resa. Kundernas betyg på senaste resan har ökat rejält från de 85 procent som uppnåddes vid den första mätningen 2011.

– Det är väldigt kul att konstatera att våra kunder är nöjda med trafiken. Det är resultatet av ett målmedvetet kvalitetsarbete som vi har gjort tillsammans med Västtrafik, säger Andreas Ehrenborg , trafikchef på Nobina som kör trafiken på Grön Express.

Många av frågorna i undersökningen handlar om förarnas roll och bemötande, trygghet ombord, körstil och störningsinformation. Nobina har jobbat aktivt med dessa områden och det har bidragit till att förarna överlag får mycket höga betyg av kunderna. Trygghet är ett område som får särskilt höga betyg och hela 99 procent av de tillfrågade upplever att det är tryggt ombord.

– Vi har bland annat jobbat med coacher för att vidareutbilda våra förare i säker och miljövänlig körning. Det är viktigt att det ska kännas både tryggt och komfortabelt att åka med Västtrafik, säger Andreas Ehrenborg.

För hela Västtrafik ligger nöjdheten med senaste resan kvar på en hög nivå, 94 procent uppger att de är nöjda med senaste resan.

– Vi ser en fortsatt positiv utveckling av kundnöjdheten och den här typen av undersökningar ger oss också svar på vilka områden vi ska fortsätta att utveckla, säger Attila Ungvari, busschef Västtrafik.

Under hösten kommer Nobina fokusera på området störningsinformation för att göra den ännu bättre för resenärerna ombord på bussarna.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.399