23948sdkhjf

Värmlandstrafik lockar bilister

Värmlandstrafik går på offensiven. Nu får 50 000 bilister chansen att resa kollektivt i 14 dagar.
– Det är en del i vårt långsiktiga arbete med att öka det kollektiva resandet. Värmlandstrafiks stora kampanj, som drar igång den här veckan, bygger på direktmarknadsföring och målgruppen är bilister mellan 20 och 64 år, säger David Widlund , marknadschef på Värmlandstrafik. Han fortsätter:

– Vi ger cirka 50 000 bilister chansen att testa bussen och tåget gratis i 14 dagar. Det är ett erbjudande värt 800 kronor. Huvudmedia för kampanjen är adresserade utskick till målgruppen i hela Värmland. Den backas upp i flera kanaler med annonser i lokalpress, utomhusreklam, digitalt och även radioreklam.

– Det är en öppen kampanj med möjlighet att svara antingen via speciella svarskort eller direkt via vår webbplats. Kampanjen vänder sig i första hand till personer som regelbundet reser till och från arbete med bil, men också till de som ibland reser kollektivt och som skulle kunna resa mer med oss.

– Vi räknar med att kampanjen kommer att resultera i att cirka 4 000 personer provåker med oss och att 600 av dem blir nya kunder till oss. Genom att få chansen att testa kollektivt resande ges ett gyllene tillfälle att upptäcka alla dess fördelar.

– När du åker med oss slipper du tänka på trafik, bilköer och parkeringsavgifter. Dessutom kan du ägna dig åt något du gillar när du lutar dig tillbaka i ett av våra fordon.

Kampanjen rullar igång under vecka 41. De som får chansen att prova erhåller ett Värmlandskort, värde 800 kronor. Det gäller för 14 dagars fritt resande i hela Värmland och skickas ut i vecka 45.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064