23948sdkhjf

Västtrafik hyllar kunderna

I en kampanj sätter Västtrafik sina kunder i fokus. Huvudmedium är en reklamfilm som visar vardagen i kollektivtrafiken i ett flertal länder runt om i världen.
I filmen får vi se kollektivtrafikresenärer runt om i världen, bland annat i London, Rio, Tokyo och på Island. Kampanjen har tagits fram i samarbete med Forsman & Bodenfors och kommer att synas i TV, på biograferna, digitalt och i print, men naturligtvis även på Västtrafiks fordon och hållplatser. Med kampanjen vill Västtrafik hylla alla dem som väljer att resa tillsammans.

– Våra kunder väljer att resa med oss trots att det kanske inte alltid är den smidigaste lösningen. Varje gång man väljer kollektivtrafiken så gör det skillnad. Den insatsen vill vi hylla, säger Lars Backström, vd Västtrafik.

Västtrafiks målsättning är att fördubbla resandet med kollektivtrafiken i Västsverige till år 2025. Med kampanjens huvudbudskap ”Tack för att du reser tillsammans” vill Västtrafik stärka befintliga kunder i deras val att resa kollektivt men också locka fler att pröva.

– De som åker kollektivt deltar i en global rörelse som bara blir större och större. Istället för att lyfta fram hur fantastisk kollektivtrafiken är, väljer vi den här gången att sätta fokus på resenärerna som faktiskt gör den stora insatsen, säger Greger Andersson , projektledare på Forsman & Bodenfors.

Kampanjen startar idag och pågår i två veckor fram till den 23 november. Filmen ligger från och med idag på Västtrafiks webbplats som också fått delvis ny design. Västtrafik och Forsman & Bodenfors planerar för en fortsättning i januari nästa år.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093