De kommer att arbeta med ett särtryck av det ordinarie Res-magasinet, där de första sidorna i tidningen är MTR Express egna, resten av magasinet är Res ordinarie tidning. – MTR Express kommer att ha egna sidor i starten av tidningen med resenärsinfo som exempelvis mat ombord, bokning, nyheter och samarbeten. I övrigt är tidningen intakt och vi hoppas att kunna bidra med avkopplande läsning för en bättre upplevelse ombord, säger , vd på tidningen Res. MTR Express sätter kunden främst i sitt arbete och eftersträvar alltid högsta service. Det visas bland annat genom att alla tankar och idéer som kommer in används i förbättringsarbetet, att incheckningen förenklas genom appen så att resenären slipper bli störd av en biljettkontroll under resan samt att kunden erbjuds en attraktiv tidning under resan. – Vår upplaga döper vi till ”Res – MTR Express Edition”, säger Jan Tallroth, Marknads- och försäljningschef på MTR Express. Tidningen ges ut sex gånger om året och kommer att finnas tillgänglig i stolsfickorna ombord.
MTR får egen tidning
MTR Express har inlett ett samarbete med konsumentresemagasinet Res för att skapa en egen tidning ombord på tågen och därmed möte SJ:s Kupé.
De kommer att arbeta med ett särtryck av det ordinarie Res-magasinet, där de första sidorna i tidningen är MTR Express egna, resten av magasinet är Res ordinarie tidning. – MTR Express kommer att ha egna sidor i starten av tidningen med resenärsinfo som exempelvis mat ombord, bokning, nyheter och samarbeten. I övrigt är tidningen intakt och vi hoppas att kunna bidra med avkopplande läsning för en bättre upplevelse ombord, säger , vd på tidningen Res. MTR Express sätter kunden främst i sitt arbete och eftersträvar alltid högsta service. Det visas bland annat genom att alla tankar och idéer som kommer in används i förbättringsarbetet, att incheckningen förenklas genom appen så att resenären slipper bli störd av en biljettkontroll under resan samt att kunden erbjuds en attraktiv tidning under resan. – Vår upplaga döper vi till ”Res – MTR Express Edition”, säger Jan Tallroth, Marknads- och försäljningschef på MTR Express. Tidningen ges ut sex gånger om året och kommer att finnas tillgänglig i stolsfickorna ombord.