Lars EG AnderssonAnna Grönlund, Sveriges Bussföretag och Lars EG Andersson, TransportGruppen, stod för Busstorgets tyngsta ämne: Kör- och vilotidsregelverket, hur det fungerar och den stelbenthet som knäckt många bussföretagare under flera år. – Att Transportstyrelsen tagit in vår kritik och känner att den varit stelbent i sin hantering, då finns det hopp om en förbättring på nationell nivå, säger som förutom att vara branschchef på Sveriges Bussföretag sitter i Transportstyrelsens styrelse. Lars EG Andersson visade och berättade om hur det komplicerade och ofta nyckfulla regelverket fungerar. – Många frågor som ni i branschen ställer kan faktist besvaras med både ja och nej. Det är naturligtvis helt åt helsike, så får det bara inte vara, säger .
Ljusning för regelrytteriet?
Transportstyrelsen beskylls för att vara rigid i sin hantering av kör- och vilotiderna – och nu håller myndigheten med, kanske väntar en ljusning.
Lars EG AnderssonAnna Grönlund, Sveriges Bussföretag och Lars EG Andersson, TransportGruppen, stod för Busstorgets tyngsta ämne: Kör- och vilotidsregelverket, hur det fungerar och den stelbenthet som knäckt många bussföretagare under flera år. – Att Transportstyrelsen tagit in vår kritik och känner att den varit stelbent i sin hantering, då finns det hopp om en förbättring på nationell nivå, säger som förutom att vara branschchef på Sveriges Bussföretag sitter i Transportstyrelsens styrelse. Lars EG Andersson visade och berättade om hur det komplicerade och ofta nyckfulla regelverket fungerar. – Många frågor som ni i branschen ställer kan faktist besvaras med både ja och nej. Det är naturligtvis helt åt helsike, så får det bara inte vara, säger .