23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på RT-Forum
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Julstämning i Flygbussarna

Med Jenny Nyström-inspirerade motiv vill Flygbussarna bjuda på känsla och stämning oavsett var och hur resenärerna firar jul.

Vissa längtar efter snön medan andra suktar efter solbrännan. Alla gillar olika och julen är inget undantag. Välkommen in i bussvärmen, hälsar Flygbussarna med sin nya julkampanj inne i själva bussarna.

– Med familjen, på egen hand, hemma eller långt bort – sätten vi väljer att fira jul på är olika. Trots det tenderar julen ofta att framställas på ett ensidigt sätt. Det vill vi ändra på med årets kampanj, säger

Cecilia Björkman

, marknadschef på Flygbussarna.

Tomtekärlek i tropikerna

Från nykära tomtar i tropikerna till selfie-stunder i Malmö och yogaövningar i Himalaya – motiven vill visa på en bredd såväl geografiskt som normativt. Acne Advertising ligger bakom kampanjen där man har samarbetat med Mikael Eriksson, en av Sveriges mest välkända illustratörer och vars signum är moderna nytolkningar av välkända figurer.

– Vår ambition har varit att lyfta fram kontrasterna till en intressant och inspirerande helhet. Det här är klassiska julmotiv med en modern twist, säger

Isaac Bonnier

, Art Director på Acne.

Kampanjen kommer att synas i rulltrappor i Stockholms tunnelbana, på stortavlor i Malmö och Göteborg samt i Flygbussarnas egna kanaler som Facebook, Instagram och på webbplatsen under större delen av december. I tidigare kampanjer och event har Flygbussarna hyllat sina egna medarbetare (”Vi har varit med ett tag”) och Stockholm Pride (”Love is in the air for all”). Man har även samarbetat med Diabetesförbundet och UNHCR.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|instance-web02