23948sdkhjf

Mattsson tar över Pop House

Johanna Mattsson blir ny vd för Pop House som bland annat driver Abba The Museum i Stockholm - Hon tar över efter Pelle Lindberg.


Företaget Pop House driver ABBA The Museum och Pop House Hotel på Djurgården i Stockholm, får ny VD när Pelle Lindberg lämnar över ansvaret till Johanna Mattsson. Hon tillträder 1 februari och kommer närmast från IHM Business School. Mattsson har bred internationell erfarenhet, främst inom destinationsbranschen.

– Vi är väldigt positiva att kunna ha attraherat Johanna Mattsson som med sin internationella erfarenhet, sin energi och sin entusiasm kommer att ta Pop House vidare enligt den vision som ägarna har. Pelle har genomfört det uppdrag vi satte upp initialt, och skapat de fantastiska förutsättningar som vi ville ha för att bygga vidare på. Vi vill med vår satsning ge Stockholm, Djurgården och Pop House ännu fler gäster som njuter av musik, mat, dryck och upplevelser, säger Björn Ulvaeus .

– Jag ser fram mot uppdraget och att använda mina tidigare erfarenheter från destinationsutveckling, digitalisering och internationellt arbete för att leda verksamheten in i nästa fas, säger Johanna Mattsson .

Sedan bildandet av Pop House med fastigheten Konsthallen 2, ABBA The Museum och Pop House Hotel i samma bolag, har ett ambitiöst arbete pågått att integrera verksamheterna. Nu har många av bitarna fallit på plats med bl.a. gemensam organisation, skapandet av en ny restaurang, byggnation av ett nytt glashus och öppningen av ”Good Evening Europe!”, den första temporära utställningen i ABBA The Museum.

Pelle Lindberg fortsätter att vara aktiv i bolaget och kommer att driva nya satsningen Konsthallen 15. Med denna stora satsning har POP HOUSE som avsikt att expandera verksamheten och ta en ledande roll på Djurgården som en av Europas ledande turistdestinationer.

– Fokus ligger den närmaste tiden på bl.a. att utveckla utställningen i ABBA The Museum, dessutom är vi i en startfas för att digitalisera försäljning, marknadsföring och service. Det blir spännande projekt för Johanna att driva. Vi vill också utveckla flera, framför allt musikanknutna verksamheter, som kan stärka Stockholms identitet som ”Music City”, säger Conni Jonsson , ägare i Pop House.

Johanna Mattsson har en bakgrund som affärskonsult inom digitalisering vid IHM Business School. Tidigare har hon varit vd för Destination Lofsdalen, Event Development Manager (i Frankrike och Japan) samt vid LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton S.A.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.345