Genomfördes mellan vecka 4 och 7, 2017, i Userneeds internetpanel. Cirka 1 150 stockholmare har uttalat sig om 19 olika transportörer (tåg-, buss-, flyg- och taxibolag). Mätningen täcker in allmänheten, över 18 år som är bosatta i Stockholms län.
Exempel på parametrar som kunderna har fått betygsätta är bland annat lågt pris/bra erbjudande, bra bokningslösningar, bra betalningslösningar, vänlig och hjälpsam personal, bekväma sittplatser, miljövänlighet, pålitlighet, säkerhet, tillgänglighet, trygghet, bra och informativ hemsida, håller tidtabell/punktlighet och turtäthet. Flygbussarna gick från en fjärdeplats 2016 till en förstaplats 2017 och passerade företag som Arlanda Express, SAS och Uber. – Det är fantastiskt att gå från en fjärdeplats till en förstaplats på bara ett år. Det visar att det arbete vi har gjort för att förbättra kundupplevelsen givit resultat, säger , marknadschef på Merresor och Flygbussarna.