23948sdkhjf

Resultatökning för Keolis

För femte året i rad har bussjätten Keolis resultat ökat - Men vinstmarginalen måste upp, enligt företagsledningen.
Sveriges nöjdaste resenärer enligt egna mätningar, förbättringsarbete som ger effekt och fortsatt positiv resultatutveckling. Så kan man sammanfatta 2016 för Keolis Sverige när årsredovisningen publiceras. Keolis resultat har fortsatt att förbättras för femte året i rad.

– Det är glädjande att den positiva resultatutvecklingen håller i sig. Samtidigt ligger marginalen inte på den nivå vi eftersträvar. Vi arbetar kontinuerligt med ständiga förbättringar, ett arbete som intensifierats under 2016. Det behövs för att vi ska kunna växa, investera i våra medarbetare och verksamhet, säger Magnus Åkerhielm , vd för Keolis.

Under året startade Keolis både busstrafik i Karlstad och servicetrafik i Värmland. Även i Falun och Borlänge startade ny trafik med Dalatrafik som uppdragsgivare.

 
För att höja språkkunskaperna hos en mångkulturell förarkår startade Keolis under 2016 ett projekt med en digital språkutbildning. Målsättningen var att förarna skulle känna sig mer säkra i det svenska språket och förenkla dialogen med resenärerna, trafikledningen och andra medarbetare. Utbildningen kommer att fortsätta under 2017.

I 2016 års kollektivtrafikbarometer står det klart att Karlstadsborna är nöjdast i hela landet med sin kollektivtrafik. Under 2017 kommer Karlstadsbuss och Keolis fortsätta arbeta för fler och nöjdare resenärer och utveckla nya trafiklösningar i Karlstad. Även i Stockholm och Göteborg fortsätter Keolis få ett högt betyg av resenärerna.

Keolis fortsätter sin långsiktiga satsning för att växa inom spårbunden trafik. Under året har spårorganisationen växt och stärkts med ytterligare kompetens för att öka innovations- och konkurrenskraften.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.09