UL utvecklar kunddialogen
UL utvecklar sin dialog med kunderna - Det framkom vid kollektivtrafiknämndens sammanträde 10 april.
– Att en verksamhet har en bra hemsida och en app som ständigt utvecklas är i dag en självklarhet. Nästan lika självklart är att man finns på Facebook och i andra sociala medier och därför var dagens information till kollektivtrafiknämnden värdefull eftersom den visar att UL har en bra utvecklingsstrategi för arbetet med de sociala medier, säger Bertil Kinnunen (S), regionråd och ordförande i kollektivtrafiknämnden. Han fortsätter:
– Att ha en dialog via sociala medier gör att UL blir mera lyhörda och kan ge medborgarna tillgång till användbar information och svar på frågor, vilket ger ökad kunskap och skapar förtroende för kollektivtrafiken.
Tillgänglig statistik visar att användningen av sociala medier ökar och då särskilt via mobilen. Det är rörliga bilder, korta videosekvenser, som får mest genomslag och väntas bli helt dominerande inom något år.
En stor uppdatering av UL:s hemsida är snart klar och UL-appen utvecklas hela tiden.