23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på RT-Forum
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

UL utvecklar kunddialogen

UL utvecklar sin dialog med kunderna - Det framkom vid kollektivtrafiknämndens sammanträde 10 april.




Bertil Kinnunen











En bättre dialog med kunderna med en tydlig strategi för arbetet med digitala kanaler, särskilt för sociala medier. Det visar den information som UL lämnade vid kollektivtrafiknämndens sammanträde 10 april. – Att en verksamhet har en bra hemsida och en app som ständigt utvecklas är i dag en självklarhet. Nästan lika självklart är att man finns på Facebook och i andra sociala medier och därför var dagens information till kollektivtrafiknämnden värdefull eftersom den visar att UL har en bra utvecklingsstrategi för arbetet med de sociala medier, säger (S), regionråd och ordförande i kollektivtrafiknämnden. Han fortsätter: – Att ha en dialog via sociala medier gör att UL blir mera lyhörda och kan ge medborgarna tillgång till användbar information och svar på frågor, vilket ger ökad kunskap och skapar förtroende för kollektivtrafiken. Tillgänglig statistik visar att användningen av sociala medier ökar och då särskilt via mobilen. Det är rörliga bilder, korta videosekvenser, som får mest genomslag och väntas bli helt dominerande inom något år. En stor uppdatering av UL:s hemsida är snart klar och UL-appen utvecklas hela tiden.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063