23948sdkhjf

Servicepris till Viking Line

Viking Line är nu fyrfaldig Service Score-vinnare - Detta enligt Service Score som mäter kundnöjdhet årligen.

Viking Line ger bäst service till havs 2017. Detta enligt den riksrepresentativa undersökningen Service Score som årligen mäter kundnöjdheten hos närmare 200 svenska företag, myndigheter och organisationer. Viking Line som vinner priset för fjärde gången mottog utmärkelsen vid en ceremoni i centrala Stockholm ikväll den 26 april.

Sedan 2012 mäter Service Score årligen kundnöjdheten och bemötandet i en rad olika tjänstebranscher. Viking Line som tillsammans med två andra rederier var nominerade i kategorin Transporter till sjöss fick vid prisutdelningen den 26 april utmärkelsen Bästa Service.

– Det är en ära att vinna Service Score för fjärde gången, det är ju ett fantastiskt fint erkännande direkt från våra kunder. Vi strävar efter att ge service på högsta nivå till alla våra 6,5 miljoner resenärer, genom hela resecykeln från bokningen till terminalen och upplevelsen ombord på fartygen. Det här priset ger oss på Viking Line drivkraft att fortsätta utveckla en kundupplevelse utöver det vanliga, säger Kenneth Gustavsson, försäljningsdirektör på Viking Line Skandinavien.

Service Score mäter årligen kundupplevelsen hos över 180 svenska företag, myndigheter och organisationer i 20-talet olika branscher. Ett riksrepresentativt urval av flera tusen svenska konsumenter svarar i mätningen på frågor om hur servicen och kundbemötandet fungerar.Viking Line har vunnit priset i sin kategori åren 2013, 2014, 2016 och 2017. Övriga pristagare i resebranschen i år är Arlanda Express, SAS och Ving.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078