23948sdkhjf

Enklare välja SJ-biljett

Det ska nu vara enklare att välja service och jämföra avgångar i SJ:s tidtabell på sj.se och i SJ:s mobilapp - I alla fall enligt tågoperatörens egna uppgifter.

3 maj uppdaterades tidtabellernas layout och grafik på sj.se och i SJs mobilapp. Information om rutten och vad som ingår i biljetten blir fylligare och tydligare. För resenären blir det nu enklare att se vad som ingår och lättare att jämföra olika avgångar och tåg med varandra.

– Vi vet att våra kunder efterfrågar tydlig information om vad som ingår i deras resor. Genom att vi nu gör förbättringar av tidtabellen i våra digitala kanaler hoppas vi att kunderna lättare får en överblick av vad som ingår på en avgång när de väljer att resa med oss, säger Maria Hofberg, Ansvarig Kunderbjudande & Prissättning.

– Vi är ett företag som vill ligga i framkant när det gäller kunderbjudandet, vilket också är anledningen till att vi hela tiden utvecklar våra digitala kanaler. Vi vill att kunderna ska känna att vi lyssnar på dem och förstår vilka behov och önskemål de har, säger Jenny Gejke, ansvarig för SJ:s digitala kanaler.

Fler förbättringar i tidtabellen
• Information i text stöds nu av fler symboler, till exempel anges nu en bussresa både med text och en symbol.
• Symbolerna för vad som ingår i en biljett, till exempel WIFI ombord blir klickbara så att en förklaring och mer information om servicen visas.
• Tidtabellerna har också anpassats för att fungera bättre på såväl en dator som surfplattor eller smarta mobiltelefoner.
• Det blir även möjligt att visa information om service som saknas, till exempel om AC (luftkonditionering) inte finns på sträckan.
Syftet med dessa förbättringar ära att ge SJs resenärer möjlighet att ha rätt förväntningar på de resor de bokar.
I samband med uppdateringen av tidtabellen begränsas även den nuvarande möjligheten att köpa biljett efter tågets avgång via SJs digitala kanaler då denna funktion finns kvar endast i SJs app.

FAKTA/SJ:s digitala kanaler
• Varje dag har sj.se 100 000 besökare
• Varje jag använder 110 000 kunder SJ:s mobilapp

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063