23948sdkhjf

Tallink vårdar sitt varumärke

| Av Thomas Dietl | Tipsa redaktionen

Tallink Grupp presenterar en ny och uppfräschad visuell identitet för sina två varumärken Tallink och Silja Line - Allt för att bli tydligare och mer lockande.

Framtagandet av den nya visuella identiteten för respektive varumärke har föregåtts av ett omfattande analysarbete i samarbete med den svenska varumärkesbyrån Happy F&B. Målsättning är att uppgradera och modernisera identiteten för att hålla jämna steg med konsumenternas förändrade behov och förväntningar.

Logotyperna för Tallink och Silja Line förblir desamma. De förändringar som gjorts fokuserar mer på ett uppdaterat, modernare utseende av bolagets digitala kanaler, marknadsförings- och kampanjmaterial.

– Tallink Grupp har utvecklats över tiden och våra kunder och deras behov har också förändrats. De förväntar sig mer från oss idag än enbart ordinarie färjetrafik. Våra kunder kommer till oss för att söka efter en genuin reseupplevelse. Med detta i åtanke och för att vi alltid har som målsättning att överträffa våra kunders förväntningar har vi nu uppdaterat och moderniserat vår visuella identitet, säger AS Tallink Grupps Brand Manager Tiia Nõmm.

Den nya visuella identiteten, som succesivt kommer att implementeras i hela Tallink-koncernen inom det närmaste året, har utvecklats i samarbete med svenska varumärkesbyrån Happy F&B, vars kundlista består av företag som Thomas Cook, IKEA, Coca Cola Company, Swedbank med flera.

– Jag måste säga att Tallink Grupp är ett imponerande, ambitiöst företag och att jobba med dem har varit väldigt intressant. Deras positiva engagemang och breda medverkan av den egna organisationen under denna process har varit avgörande för slutresultatet säger Anders Kornestedt, vd och Creative Director, Happy F&B.

– Vi tror att det finns en fantastisk möjlighet idag för starka och moderna  varumärken i kryssningsbranschen. Intresset att komma bort från vardagen för att njuta av god mat, underhållning och shopping har aldrig varit större, säger Anders Kornestedt.

Håll dig uppdaterad med RT-Forum
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu
Plus

Ahlgren kör Flixbus så in i Norden

Från pokerspel till bussbolag – så går det litet förenklat att beskriva Peter Ahlgrens karriär. Sedan två år är han vd för Flixbus Norden.

Nobina får höjt kreditbetyg

Tallinns julmarknad bäst!

Av alla Europas julmarknader har Tallinns julmarknad röstats fram till den allra bästa att besöka under juletid - marknaden har varit omskriven i Resforum tidigare år.

Larsen vann Bemötandepriset

Kryssningsavslutning i Göteborg

Plus

Fossilfritt år i Värnamo

Sedan ett år är all stadsbusstrafik i Värnamo fossilfri genom att fyra elhybridbussar av fabrikatet Volvo 7900 Electric Hybrid går i trafik.

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas en gång i veckan.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Plus

Äntligen Snabbuss i Karlstad

Idén om Karlstadsstråket föddes redan 2009, då gjordes en ansökan till Vinnova om att få pengar för att utreda BRT i Karlstad. Ansökan beviljades, och det blev omsider fler utredningar om hur kollektivtrafiken i Karlstad ska kunna utvecklas.

Arkiv
Plus

Nya Snabbussen i Karlstad

9 december var det trafikstart för Snabbusen i Karlstad. Fyra bussar kommer att trafikera den första etappen om fem kilometer det stråk som länge varit planerat i regionens huvudstad.

Elskatt på elbuss – varför?

Varför beskattas inte elbussar som spårbunden trafik? Den frågan ställer nu branschen som är besviken på att partierna bakom nya budgeten bytt fot.

T-banestädare lär sig svenska

MTR Tunnelbanan har inlett en satsning där lokalvårdare som önskar får en gratis vidareutbildning i svenska – examen i april för första gruppen.

Flygskatten slopas – men det dröjer

1

”Höghastighetståg nu!”

Thand Ringqvist till Skärgårdsstiftelsen

Tydliga krav ska bälta bussresnärerna

För att det ska bli lika självklart att använda bälte i buss som i bil behövs tydligare regler - det slår Transportstyrelsen fast efter att på regeringens uppdrag ha låtit utreda frågan.

Biljettpriser i kollektivtrafiken höjs

Datainspektionen granskar SL:s kroppskameror

Apple Pay för Flixbus

Apple Play kan användas för biljettköp på Flixbus.

USA finns i MaaS-fronten

Kollektivtrafikaktören Transdev har gjort en internationell rapport om trender inom kollektivtrafikbranschen – det visar sig att USA leder MaaS-utvecklingen.

Malmö bästa cykelstaden

Enligt intresseorganisationen Cykelfrämjandet är det Malmö som är Sveriges bästa cykelstad 2018.

Fler ska använda bussbälte

När det finns bälte i bussen så måste passagerarna använda det – ändå låter de flesta bli. Ett seminarium i Stockholm tog upp bussbältet och lyfte förslag som på förbättringar.

Nettbuss julsatsar

Fler Flixbussar till jul

Väderkoll ska minska flygutsläpp

Norwegian ingår nytt avtal med Avtech – syftet är att minska utsläppen med hjälp av väderdata och därmed bidra till ett hållbart flyg enligt flygbolaget.

WiFi i Bergsslagen

Plus

5 snabba frågor...

Arriva kör Pågatågen

Veggeland till Nettbuss

Keolis depå i brand

Lundberg till Region Stockholm

Plus

5 snabba frågor...

Ahlskog till MTR

Tog steget till eget

Plus

5 snabba frågor…

Nytt bussdäck

Nobina i digital final

Blågrön bussatsning i Stockholms län

Sänd till en kollega

0.113