Tallink vårdar sitt varumärke

| Av Thomas Dietl | Tipsa redaktionen

Tallink Grupp presenterar en ny och uppfräschad visuell identitet för sina två varumärken Tallink och Silja Line - Allt för att bli tydligare och mer lockande.

Framtagandet av den nya visuella identiteten för respektive varumärke har föregåtts av ett omfattande analysarbete i samarbete med den svenska varumärkesbyrån Happy F&B. Målsättning är att uppgradera och modernisera identiteten för att hålla jämna steg med konsumenternas förändrade behov och förväntningar.

Logotyperna för Tallink och Silja Line förblir desamma. De förändringar som gjorts fokuserar mer på ett uppdaterat, modernare utseende av bolagets digitala kanaler, marknadsförings- och kampanjmaterial.

– Tallink Grupp har utvecklats över tiden och våra kunder och deras behov har också förändrats. De förväntar sig mer från oss idag än enbart ordinarie färjetrafik. Våra kunder kommer till oss för att söka efter en genuin reseupplevelse. Med detta i åtanke och för att vi alltid har som målsättning att överträffa våra kunders förväntningar har vi nu uppdaterat och moderniserat vår visuella identitet, säger AS Tallink Grupps Brand Manager Tiia Nõmm.

Den nya visuella identiteten, som succesivt kommer att implementeras i hela Tallink-koncernen inom det närmaste året, har utvecklats i samarbete med svenska varumärkesbyrån Happy F&B, vars kundlista består av företag som Thomas Cook, IKEA, Coca Cola Company, Swedbank med flera.

– Jag måste säga att Tallink Grupp är ett imponerande, ambitiöst företag och att jobba med dem har varit väldigt intressant. Deras positiva engagemang och breda medverkan av den egna organisationen under denna process har varit avgörande för slutresultatet säger Anders Kornestedt, vd och Creative Director, Happy F&B.

– Vi tror att det finns en fantastisk möjlighet idag för starka och moderna  varumärken i kryssningsbranschen. Intresset att komma bort från vardagen för att njuta av god mat, underhållning och shopping har aldrig varit större, säger Anders Kornestedt.



Håll dig uppdaterad med RT-Forum
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu
Plus

Billigare vätgas i sikte

Forskare vid KTH har hittat en metod som kan producera vätgas både billigt och storskaligt – Det ger nytt hopp för vätgasdrivna bussar, läs om hur det går till här!

Plus

Schönfelder lämnar bussbranschen

Framgång för Kollektivtrafik SYD

21 februari genomfördes branschmötet Kollektivtrafik SYD i Luftkastellet utanför Malmö - Runt 60 deltagare är på plats, läs mer här!

Betyg på flygbussförarna

Spårvägsbygge mot Kista

Iveco först med ITxPT

Nyhetsbrev

HVO 100 driver upp användningen av biobränslen

Biodrivmedlen ökade med 12 procent under 2017 och det är HVO som fortsätter att dominera marknaden.

Arkiv

Litterärt nattåg till Umeå

Plus

Branschorganisationer oense

Sveriges Bussföretag och EU vill att all busstrafik ska få tillgång till bytespunkter och terminaler – Men Svensk Kollektivtrafik vill inte släppa in kommersiella bussar dit, läs om det här!

Sjölin till Go-Ahead

Plus

Leufstadius: "Vi ska vara remissinstans!"

Branschorganisationen Svensk Kollektivtrafik är sedan ett år petade som remissinstans hos Näringsdepartementet – Något som upprör organisationen, läs här vad som händer nu!

Swish - även för SL

Mångmiljonaffär för Svenska Neoplan

Vaktkameror hos SL

Tåg till Vasaloppen

Plus

Strategier för framtidens kollektivtrafik

Torbjörn Eriksson, Sverigechef på norska analysföretaget Urbanet, kommer att medverka regelbundet i RT-Forum under 2018 - Det blir analyser på djupet som berör hela branschen, läs mer här!

Förlängning är semestertrenden

Allt fler vill förlänga semestern och vara bortresta en längre tid – En tydlig trend som Ölvemarks Holiday har kopplat greppet på.

Dags för Busstorget 2018

Alla hjärtans dag!

Dagen alla romantiker väntat på är här, Alla hjärtans dag – Här kommer säkra tips om hur dagen ska levas hållbart med sin hjärtas käresta, läs här!

5 snabba frågor…

...till Christer Ljungberg, vd Trivector som medverkar i Kollektivtrafik SYD 21 februari i Malmö för att tala om framtidens kollektivtrafik. Inte anmäld? Då är det hög tid att göra det nu!

Plus

Fler Iveco-bussar i Sveriges

Peder Jältborg, vd för Wetlandia och EA Verksta i Vetlanda, ska se till att bussarna från Iveco börjar rulla på svenska gator och vägar i betydligt större omfattning än vad som är fallet i dag, läs om hur det ska gå till här!

Höga betyg för sjukresor

”Sveriges bästa rederi”

Fler bussmiljönärer i Skövde

Plus

Sverigedemokraterna

Plus

Miljöpartiet

Plus

Kristdemokraterna

Plus

Nya Moderaterna

Plus

Centerpartiet

Plus

Liberalerna

Plus

Socialdemokraterna

Plus

Vänsterpartiet

Fyrkryssningar populära

Rolfs samarbetar med Ticket

Bergman tar över

Direktflyg till Beijing

Sänd till en kollega

0.23