Resebyrå blir studio

| Av Thomas Dietl | Tipsa redaktionen

För att möta digitaliseringen inom turismen har resebyrån Resia skapat ett helt nytt koncept – Resia Travel Studio, läs mer här!

Digitaliseringen inom resebranschen har gett dagens konsumenter många möjligheter att boka sina resor själva. Men utbudet är oändligt, och svårigheten att välja rätt och veta vad man faktiskt köper skapar nya behov hos kunden. För att möta detta förvandlar Resia den klassiska resebyrån till studio genom satsningen på ett helt nytt koncept, Resia Travel Studio.

- I vår digitala transformation med en växande onlineförsäljning ser vi även ett tydligt behov av att förändra den fysiska butikens roll. Vi möter ett stort intresse för personlig service, en efterfrågan som ökar mest hos våra yngre kunder. Det gäller både för enklare bokningar och mer unika reseupplägg. Många känner stress över att lösa allt på egen hand, och väljer att ta hjälp av våra resespecialister med både inspiration och smarta lösningar för att spara tid, säger Eva Moen på Resia Travel Group.

9 oktober öppnades dörrarna till Resia Travel Studio i Kungsbacka. Det nya konceptet är inte en färdig butik, utan snarare ett arbetssätt där kunderna är starkt involverade. I butiken kommer Resia tillsammans med sina kunder att testa nya idéer för att höja upplevelsen av att planera och boka semesterresor. Gränsen mellan digitalt och personligt har suddats ut.

- Istället för att sitta på egen kammare och rita, bestämde vi oss för att kroka arm med nya och befintliga kunder och inrätta ett lab i form av en konceptbutik. Studio syftar på vår kreativa process där fokus ligger på personlig service, upptäckar- och skaparglädje. Varje kund ska få just sin upplevelse, oavsett om det är en weekendresa till London, en kryssning i Karibien eller ett skoteräventyr i Svalbard. För oss är det viktigt att kunden kan välja mellan att möta oss digitalt eller fysiskt, att boka själv eller tillsammans med oss. Eller bara sitta ner och få hjälp med hela resan, säger Eva Moen.

Resia Travel Studio är en integrerad del av en gränslös säljorganisation online, i butik och på telefon. Med konceptet kombineras teknik, digitala upplevelser och det personliga mötet mellan kunden och resespecialisten för att skapa en smartare och mer lustfylld reseupplevelse. Tillsammans med konceptbutiken presenterar Resia också ett nytt uttryck och en ny grafisk identitet. Konceptet är utvecklat av Resia ihop med Vink, WNYA och BornsteinLyckefors.



Håll dig uppdaterad med RT-Forum
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu
Plus

Schönfelder lämnar bussbranschen

Betyg på flygbussförarna

Litterärt nattåg till Umeå

Tåg till Vasaloppen

Förlängning är semestertrenden

Allt fler vill förlänga semestern och vara bortresta en längre tid – En tydlig trend som Ölvemarks Holiday har kopplat greppet på.

Dags för Busstorget 2018

Nyhetsbrev

Alla hjärtans dag!

Dagen alla romantiker väntat på är här, Alla hjärtans dag – Här kommer säkra tips om hur dagen ska levas hållbart med sin hjärtas käresta, läs här!

Arkiv

”Sveriges bästa rederi”

2

Resebranschen får nytt pris

Gruppresegrossisten RK Travel Group instiftar ett årligt pris: Guldbussen – Det är första gången ett pris riktar sig just till bussrese- och gruppresearrangörer, läs mer här!

Fler grupper till Kina

Fyrkryssningar populära

Rolfs samarbetar med Ticket

Stockholm största passagerarhamnen

Under 2017 reste drygt 12 miljoner passagerare sjövägen till och från Stockholmsregionen - Stockholms Hamnar är därmed en av de största passagerarhamnarna i Europa, läs mer här!

Direktflyg till Beijing

Georgien tokökar

Göta hotell i ny regi

Gruppflyg från Linköping

Plus

Matka håller ställningarna

Nordens största resemässa, Matka i Helsingfors noterar nära 71600 besökare i år - Ungefär lika många som förra årets mässa, läs mer här!

Sydafrika lockar skandinaver

Flyget ökade under 2017

Scandics resultat backar

Museer för transporthistoria

Västerbotten lockar i Holland

Turistattraktioner från Västerbotten deltar vid den stora semestermässan Vakantiebeurs i Utrecht, Holland – Hoppet är att locka fler utländska besökare till länet - Läs mera här!

Gondolen lockar i Hemavan

Sänd till en kollega

0.284