Flyttlass med buss

| Av Thomas Dietl | Tipsa redaktionen

Under november kommer en familj att erbjudas flytthjälp till Norrtälje med buss 676 som körs av Nobinas dubbeldäckare – Flyttlass med buss helt enkelt.

Varje dag genomförs över 8000 resor med buss 676 mellan Norrtälje och Stockholm. Till jobb, skola eller hem till nära och kära. I en Stockholmsregion som växer med två SL-bussar om dagen så blir kollektivtrafiken en allt viktigare beståndsdel i en växande region. Men lika mycket för ett fungerande livspussel där min buss spelar roll i vardagspusslet och val av bostadsort.

För att åskådliggöra kollektivtrafikens och bussens roll för såväl en växande region, valet av bostadsort och det enskilda vardagspusslet kommer vi därför att erbjuda flytthjälp med buss 676 till Norrtälje. Under november månad kommer en familj eller individ att erbjudas hjälp att ta hela flyttlasset på den välkända dubbeldäckaren till Norrtälje.

Norrtälje växer, nu bor här 60 000 invånare – och fler och fler upptäcker fördelarna med regionen, och den smidiga pendlingen mellan Norrtälje och Stockholm. Med 676:an vill vi fortsätta att bidra till den utvecklingen och tillväxten – för såväl nyinflyttade som våra återkommande pendlare, säger Daniel Brinck, trafikchef på Nobina i Norrtälje.

Kollektivtrafiken spelar en stor roll för ett växande Norrtälje och de 8000 resor som dagligen genomförs med buss 676. Men kollektivtrafiken är mer än siffror och statistik, det handlar om enskilda individer – fast vi reser tillsammans. För att kombinera dessa två värden har vi valt att hjälpa någon med flytten till Norrtälje. Och till vår hjälp har vi Flyttbuss 676. Vi vill visa hur buss 676 gör det enkelt att leva och bo i Norrtälje, säger Malin Säker, marknadschef B2C på Nobina.

Alla som ska flytta från Stockholm till Norrtälje under kampanjperioden kan anmäla sitt intresse på Min Buss 676:s facebooksida. Bland ansökningarna kommer ett hushåll väljas ut och erbjudas att flytta. Förutom plats på bussen ingår flyttpersonal och självklart den obligatoriska flyttpizzan. Allt för att fler ska kunna ta del av Norrtäljes egen buss, 676:an.



Håll dig uppdaterad med RT-Forum
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu
Plus

Billigare vätgas i sikte

Forskare vid KTH har hittat en metod som kan producera vätgas både billigt och storskaligt – Det ger nytt hopp för vätgasdrivna bussar, läs om hur det går till här!

Framgång för Kollektivtrafik SYD

21 februari genomfördes branschmötet Kollektivtrafik SYD i Luftkastellet utanför Malmö - Runt 60 deltagare är på plats, läs mer här!

Spårvägsbygge mot Kista

Iveco först med ITxPT

Plus

Branschorganisationer oense

Sveriges Bussföretag och EU vill att all busstrafik ska få tillgång till bytespunkter och terminaler – Men Svensk Kollektivtrafik vill inte släppa in kommersiella bussar dit, läs om det här!

Sjölin till Go-Ahead

Nyhetsbrev

Plus

Leufstadius: "Vi ska vara remissinstans!"

Branschorganisationen Svensk Kollektivtrafik är sedan ett år petade som remissinstans hos Näringsdepartementet – Något som upprör organisationen, läs här vad som händer nu!

Arkiv

Swish - även för SL

Mångmiljonaffär för Svenska Neoplan

Vaktkameror hos SL

Plus

Strategier för framtidens kollektivtrafik

Torbjörn Eriksson, Sverigechef på norska analysföretaget Urbanet, kommer att medverka regelbundet i RT-Forum under 2018 - Det blir analyser på djupet som berör hela branschen, läs mer här!

5 snabba frågor…

...till Christer Ljungberg, vd Trivector som medverkar i Kollektivtrafik SYD 21 februari i Malmö för att tala om framtidens kollektivtrafik. Inte anmäld? Då är det hög tid att göra det nu!

Plus

Fler Iveco-bussar i Sveriges

Peder Jältborg, vd för Wetlandia och EA Verksta i Vetlanda, ska se till att bussarna från Iveco börjar rulla på svenska gator och vägar i betydligt större omfattning än vad som är fallet i dag, läs om hur det ska gå till här!

Höga betyg för sjukresor

Fler bussmiljönärer i Skövde

Plus

Billig biodiesel kan slå ut eldrift

Plus

Vetlanda samlade bussfolket

Plus

Maria Börjesson: ”Fördubblingsmålet kontraproduktivt”

Att sätta målet att fördubbla kollektivtrafiken är kontraproduktivt när det egentliga syftet är att minska biltrafiken – Det anser Maria Börjesson, professor på VTI som synat orsakerna till kollektivtrafikens skenande kostnadsökning. Läs hennes argumentation här!

Plus

Iskall tågprövning

Rail Tec Arsenal, RTA, är en enorm testanläggning för tåg och bussar i norra centrala Wien i Österrike. Nyligen testade tågtillverkaren Stadler sitt Smile-tåg som fick utstå fruktansvärda förhållanden i fråga om vind, köld och fukt, läs mer här!

Plus

Sverigedemokraterna

Plus

Miljöpartiet

Plus

Branschen frågar politikerna

Kollektivtrafiken tillhör de branschen som är mest politiska av alla. Därför är det extra viktigt att få klart för sig vad de olika partierna står i frågor som kan vara helt avgörande för branschens framtid, läs deras svar här!

Plus

Kristdemokraterna

Plus

Nya Moderaterna

Plus

Centerpartiet

Plus

Liberalerna

Plus

Socialdemokraterna

Plus

Vänsterpartiet

Bergman tar över

Här är bussen som ska minska bilbehovet

Klart med nya Upptåg

Meyer växlar upp

Miljonrekord för SJ

Plus

Basar Indexrådet

Siktar på bussförarjobbet

Plus

Klar bussförare

Sänd till en kollega

0.16