23948sdkhjf

Biljettvång på SJ:s tåg

1 november 2017 ska alla SJ:s resenärer ha en giltig biljett innan de bordar tåget - Möjligheten att köpa biljett i SJ:s app efter avgång upphör.

Nu gör SJ det ännu tydligare att alla resenärer ska ha en giltig biljett innan de kliver ombord på tåget. Den tidigare möjligheten att köpa biljett i SJ:s app efter avgång upphör 1 november. En möjlighet som enbart ett fåtal resenärer (0,2 procent) valt att använda sedan införandet under hösten 2015, främst till köp av enkelbiljetter på regionaltåg.

Efterfrågan på enkla sätt att köpa biljett bland SJ:s resenärer ökar. De senaste åren har därför den statsägda tågoperatören utvecklat flera nya digitala köpkanaler och fler har upptäckt fördelarna med att köpa biljett snabbt och enkelt via SJ:s app och SJ.se.

Idag köper 86 procent av våra resenärer sin biljett via SJ.se, SJ:s app eller i någon av våra biljettautomater. I och med att vi numera erbjuder betalning via Swish, har vi ökat resenärernas möjlighet till snabba köp av biljett innan man kliver ombord. Swish används av över hälften av de som köper sin biljett i appen och av över 30 procent vid köp via SJ.se, säger SJ:s Marknads- och försäljningsdirektör, Thomas Silbersky.

Möjligheten att köpa sin biljett via SJ:s kundservice kommer att finnas kvar, för exempelvis resenärer som inte har möjlighet att köpa sin biljett via SJs app, SJ.se, i en biljettautomat eller hos någon av SJ:s över 600 ombud runt om i Sverige.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.221