23948sdkhjf

Hotellkedja satsar på hälsoprogram

Sömn, kost, träning och spa – det är hörnstenarna i AccorHotels nya hälsoprogram som nu lanseras hos hotellkedjan Pullman.

Genom den nya satsningen stärker hotellkedjan sitt engagemang för komfort och välbefinnande med ett hälsoinitiativ som är utformat för att vägleda resenärer till en hälsosammare livsstil under sin vistelse. Däremot är grupper inget som hotellkedjan prioriterar varför det krävs en del fotarbete för den researrangör som vill arrangera just gruppresor och involvera en vistelse hos något av hotellkedjans hotell där just det nya hälsoprogrammet erbjuds.

Det nya hälsoprogrammet har tagits fram i samarbete med Pullmans hälsocoach Sarah Hoey och bygger på fyra hälsofokusområden: sömn, kost, träning och spa. Var och ett av dessa områden ger i sin tur möjlighet att fokusera på åldersbromsning, energiförhöjning, balans och detox.

Hälsoprogrammet består bland annat av en guide med stretchövningar som förebygger sömnproblem, och en aktiv frukost med lösningar som tillgodoser olika dieter och smakpreferenser, såsom mjölk-, socker- och glutenfria alternativ. Man har även tagit fram en videoserie som ger hotellets gäster rätt verktyg för att maximera sinträning. Sarah Hoeys yoga- och träningsrutiner kan följas från hotellrummet eller gemensamt i grupp. På hotellens spafinns flera kropps- och ansiktsbehandlingar som utformats för att ge gästerna avkoppling och energi.

För att våra gäster ska få en så givande vistelse som möjligt är det viktigt att de är utvilade. Oavsett var de befinner sig, inom vilken tidszon, eller om det är en affärs- eller semesterresa, så tycker vi att det ska finnas hälsosamma alternativ. Med ett ökat utbud av hälsofrämjande aktiviteter vill vi uppmuntra våra gäster att tänka och agera hälsosamt under sin vistelse, säger Jan Birkelund, ansvarig för försäljning och distribution på AccorHotels i Norden.

Många av Pullmans gäster tillhör en generation av resenärer som brukar kallas "globala nomader”. Det är entreprenörer och upptäcktsresenärer som ständigt tampas med att balansera produktivitet och personlig välbefinnande.

Vi ser att mentaliteten hos resenärerna har förändrats. Generation Y vill leva en sundare livsstil för att må bättre. Där har vi en viktig uppgift att skapa rätt förutsättningar för en generation av mer uppfyllda resenärer, säger Sara Hoey, hälsocoach på Pullman.

I mars invigdes hälsoprogrammet på Pullman Dubai Creek City Center i Förenade Arabemiraten, och fick där ett positivt bemötande från både tillresta gäster och lokalbefolkningen. Nu fortsätter invigningsturnén där Sarah Hoey besöker flera av Pullmans hotell runtom i världen för att starta upp programmet. Först ut är São Paulo följt av Sardinien, Dakar, Marrakech och Mazagan, San Francisco, Paris, Bangkok, Phuket och Auckland. Det slutliga målet är att hälsoprogrammet ska etableras i varje land där Pullman har hotell.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078