Betyg på flygbussförarna

| Av Thomas Dietl | Tipsa redaktionen

Nu lanserar Flygbussarna Door to Gate möjlighet för kunden att sätta stjärnor på föraren efter avslutad resa – Stjärnregn väntar alltså trevliga förare.

Som ett led i att hela tiden utveckla den nya tjänsten inför Flygbussarna Door to Gate nu möjligheten för kunden att sätta stjärnor på föraren efter avslutad resa. Kunden har möjlighet att i appen ge föraren mellan 1 och 5 stjärnor för helhetsupplevelsen. Är betyget lågt får kunden möjlighet att skriva en kommentar: Var föraren hjälpsam och trevlig? Upplevde kunden att föraren körde lugnt, tryggt och behagligt? Om det bara blir enstaka stjärnor här så öppnas kommentarsfältet.

Det här ger oss en bra möjlighet att följa upp och agera när våra kunder inte är hundra procent nöjda med vår service och vårt bemötande. Men minst lika viktigt är att det kommer ge våra förare bekräftelse på att de gör ett strålande jobb, säger Björn Grane, affärschef på Flygbussarna Door to Gate.

Funktionen har varit igång i några veckor och betyget på förarna ligger hittills på snittet 4,5.

Det är ett riktigt fint betyg! Redan i rekryteringsprocessen är vi noga med urvalet och vi jobbar hela tiden med att hjälpa våra förare att bli ännu skickligare och förstå vad våra kunder uppfattar som en hög servicenivå, säger Björn Grane.

Flygbussarna Door to Gate lanserades i november 2016 och är ett komplement till etablerade Flygbussarna. Med Flygbussarna Door to Gate blir kunden hämtad vid dörren och delar resan med vanligtvis två andra sällskap på väg till Arlanda. Flygbussarna Door to Gate är prisvärt, miljövänligt och smidigt.



Håll dig uppdaterad med RT-Forum
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Nytt flygbolag till Gällivare

Herhta Hillfons flyttar

Storsatsning ökade Danmarksintresset

Nytt akvarium byggs i Göteborg

Göteborgs fyller 400 år 2021 och då öppnar Sjöfartsmuseet Akvariet igen – då ska det helt nya huset med jätteakvariet på plats.

Nordkalotten besökssatsar gemensamt

Skönare till sjöss på Viking Line

Nyhetsbrev

Manner till Finnair

Arkiv

Skidor + kryssning = sant

Kapellskärs hamn angörs av jättekryssare

Antalet kryssningspassagerare ökar i Stockholms Hamnar – nu ska Kapellskärs hamn testas för den internationella kryssningstrafiken.

Konkurrensregler drev fram hotellförsäljning

30 augusti avtalade hotellkedjan Scandic om försäljning av Cumulus Kuopio Station i Kuopio till Lapland Hotels - Försäljningen var framtvingad av den finska konkurrensmyndigheten.

Stjärnregn på Viking Line i höst

Buss del av hållbar turism i ny nationell strategi

I den nya nationella naturturism strategin som presenterades i Almedalen i somras lyfts bussens klimatfördelar fram – Strategin finns att läsa på Svensk Tursims webbsida.

Swebus färger försvinner - blir FlixBus-gröna före årsskiftet

Ishotellet laddar för vintern

Sensommar och vallfärd till Danmark

Långa resor för Rolfs Flyg & Buss

Dags för fest i Flunsåsparken

Färjeföretaget kan vinna pris för sin detaljhandel

Tallink nominerade till Fronter Awards

Pasma till Scandic

Flyktingopera på Drottningholm

Unik modell av Kungsholm

Bra juli för Tallink

Nu gäller nya paketreselagen

Den nya paketreselagen bygger på det starka konsumentskyddet som länge funnits i Sverige och gäller från 1 augusti i hela EU - För svenska researrangörer blir det nästan inga förändringar alls enligt branschens bedömare.

Sänd till en kollega

0.178