23948sdkhjf

Bra betyg för Skövdes bussar

Skövde stadstrafik har nöjda resenärer, i alla fall är det nöjda med den senaste bussresan - Det framgår av Västtrafiks egen undersökning.

För att följa upp hur resan upplevs och förbättra servicen mäter Västtrafik kundernas nöjdhet med intervjuer ombord. 2017 genomfördes sammanlagt 1200 intervjuer i Skövde Stadstrafik och på linje 1 Express. Kunderna i de ombordmätningar som genomfördes 2017 i Skövde stadstrafik visar gott resultat, 98 procent av de tillfrågade uppgav att de är nöjda eller mycket nöjda med senaste resan. En ökning från 2016 då siffran var 97 procent.

På Linje 1 Express som kör mellan Skövde, Lidköping och Trollhättan ligger siffran på 95 procent, vilket är samma nivå som tidigare år.

I Skövde stadstrafik svarade 95 procent av resenärerna att föraren körde bekvämt. På linje 1 Express var siffran 97 procent. En bidragande faktor kan vara projektet Den Gröna Resan där förarna utbildas i ett mjukare och effektivare körsätt.

– Allt fler av våra förare kör grönt och målet är att alla ska göra det. Vi arbetar för att samtliga resenärer ska vara nöjda med sin resa, säger André Sellén trafikchef på Nobina som kör trafiken på uppdrag av Västtrafik.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.095