De vann service-matchen

| Av Thomas Dietl | Tipsa redaktionen

I slutet av april delade företaget Service Score ut pris till de svenska företag som erbjuder den bästa servicen.

I kategorin ”Transporter på land” får Flygbussarna de bästa omdömena från konsumenterna.

När företaget Service Score för sjunde året i rad mäter hur svenska konsumenter upplever servicen de får, är det Flygbussarna som får de högsta omdömena i klassen "Transporter på land". I kategorin var även Arlanda Express och Swebus nominerade.

Flygbussarna har under flera år arbetat målmedvetet med kundupplevelsen och för att ge resenärerna en personlig och vänlig service. Arbetet med ett ökat kundfokus i alla delar av företaget och att se hela kundresan har gett nya värdefulla insikter.

Vi är jättestolta över den här utmärkelsen och vill tacka våra resenärer som givit oss fina omdömen. Tack också till våra värdar och förare som gör ett fantastiskt jobb varje dag. Den här utmärkelsen är deras förtjänst, säger Camilla Tienso, marknadschef på Merresor.

Så gjordes undersökningen 

Företaget Service Score utser för sjunde året i rad de företag, myndigheter och organisationer som är bäst på service. Vinnarna utses baserat på svaren från en riksrepresentativ undersökning där över 3300 personer i åldrarna 18 – 79 år har svarat på frågor kring hur de upplever olika företags servicenivå.



Håll dig uppdaterad med RT-Forum
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Dags för fest i Flunsåsparken

Färjeföretaget kan vinna pris för sin detaljhandel

Tallink nominerade till Fronter Awards

Pasma till Scandic

Flyktingopera på Drottningholm

Unik modell av Kungsholm

Bra juli för Tallink

Nyhetsbrev

Nu gäller nya paketreselagen

Den nya paketreselagen bygger på det starka konsumentskyddet som länge funnits i Sverige och gäller från 1 augusti i hela EU - För svenska researrangörer blir det nästan inga förändringar alls enligt branschens bedömare.

Arkiv

Regelrytteri hämmar besöksnäringen

Sveriges besöksnäring befinner sig i snabb tillväxt och är en av de största branscherna totalt sett – Men regelrytteri och krångel sätter krokben för utvecklingen, det konstaterades på ett seminarium i Visby 5 juli.

Flygresorna oförändrade i juni

Träningsresor - ingen trend

Romfestival i Dominikanska republiken

Uppåt för storstadsresor

Städer som Berlin, Rom och Budapest har fått ett uppsving under första halvan av 2018 – Det rapporterar gruppresearrangören Rolfs Flyg & Buss.

Medelhavslyx i Sverige

Filma och vinn ett seminariepass till UITP 2019

Är du bäst på att skapa en film på max tre minuter och presentera goda exempel från den nordiska kollektivtrafiken? Tveka i så fall inte utan skicka in ditt bidrag senast den 24 september. Tio filmer kommer nomineras och klippas ihop till en längre film som premiärvisas på Persontrafik 2018. Filmen blir sedan den samlade nordiska kollektivtrafikbranschens utmaning inför UITP Global Summit 2019 i Stockholm. Filmerna kommer bland annat visas på Persontrafik 2018, persontrafik.se och rt-forum.com.

Isberg ny chef

Midsommar på danska

Brasor, sång och stora festmåltider - Danskarnas svar på midsommar, Sankt Hans aften, innebär stor fest i hela Danmark, även gruppresearrangörer kan sikta på den helgen, läs här!

Danskt VM - även för svenskar

Capçanes grottmålningar

Kulturnatt i Tel Aviv

Svenskar är väderberoende

Få saker engagerar svenskarna så mycket som sommarvädret – Oro för dåligt väder får många att boka in semester på vädersäkra destinationer, läs om det här!

Porträtt av Estland i Stockholm

Sänd till en kollega

0.18