De vann service-matchen

| Av Thomas Dietl | Tipsa redaktionen

I slutet av april delade företaget Service Score ut pris till de svenska företag som erbjuder den bästa servicen.

I kategorin ”Transporter på land” får Flygbussarna de bästa omdömena från konsumenterna.

När företaget Service Score för sjunde året i rad mäter hur svenska konsumenter upplever servicen de får, är det Flygbussarna som får de högsta omdömena i klassen "Transporter på land". I kategorin var även Arlanda Express och Swebus nominerade.

Flygbussarna har under flera år arbetat målmedvetet med kundupplevelsen och för att ge resenärerna en personlig och vänlig service. Arbetet med ett ökat kundfokus i alla delar av företaget och att se hela kundresan har gett nya värdefulla insikter.

Vi är jättestolta över den här utmärkelsen och vill tacka våra resenärer som givit oss fina omdömen. Tack också till våra värdar och förare som gör ett fantastiskt jobb varje dag. Den här utmärkelsen är deras förtjänst, säger Camilla Tienso, marknadschef på Merresor.

Så gjordes undersökningen 

Företaget Service Score utser för sjunde året i rad de företag, myndigheter och organisationer som är bäst på service. Vinnarna utses baserat på svaren från en riksrepresentativ undersökning där över 3300 personer i åldrarna 18 – 79 år har svarat på frågor kring hur de upplever olika företags servicenivå.



Håll dig uppdaterad med RT-Forum
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Guldmisteln drar igång

Nyttig buffé för juniorkryssare

Olderius avgår

Kanalstädning i Göteborg

Fler flög under april

Missade Busstorget 2018?

Misströsta inte om du råkar tillhöra dem som missade årets branschmöte, titta på filmen från Busstorget 2018 och se till att komma till Busstorget nästa år - Filmen finns i den här notisen!

Nyhetsbrev

Massor av vatten

Arkiv

Tågsemester lockar allt fler

Allt fler svenskar väljer att åka tåg på semestern – Och då är det tydligen exotiska spårresor som gäller, läs om det här!

Eckerö Linjen väljer Hogia

Kortaste färjetrafiken mellan Sverige och Åland väljer Hogia och Visit Group för sina bokningslösningar, läs mer här!

Kryssningsapp ute

Viking Line har uppdaterat sin reseapp så att den nu har ett ännu bättre innehåll - Det uppger i alla fall rederiet självt.

De vann service-matchen

På scenen i Göteborg

Göteborgs Stadsteater går nu in i en ny säsong med många nya föreställningar under resten av 2018 och 2019 – Buss- och gruppresearrangörer, kolla här vad som vankas!

Helsingborg rockar

Kryssningspremiär i Stockholm

I dagarna inleds kryssningssäsongen för Stockholms Hamnar – Totalt väntas 276 fartyg angöra huvudstaden i år med sammanlagt mer än en halv miljon besökare, läs om det här!

Pianofestival i Helsingborg

Grönlund in i Svensk Turism

Sveriges Bussföretags vice vd och branschchef tar klivet in i besöksnäringen på allvar – Anna Grönlund tar plats i styrelsen för Svensk Turism, läs här om vad det innebär!

Tervaniemi fick medalj

Dan Tervaniemi, grundade av restaurangjätten Rasta Group fick motta näringslivsmedalj av Prins Daniel - Läs om det här!

Plus

Olycka med svensk turistbuss

En turistbuss med 42 passagerare körde av vägen i Gooiseweg i Amsterdam, Nederländerna den 18 april. Tre personer har skadats, bland dem föraren. Läs mer här!

Fordonstillverkarna om säkerheten

Plus

Bältar i bussen

Plus

Jagar bussförare

Plus

Bussar i Bryssel

Plus

Vi kan vad vi vill!

Plus

Medlemmar får stöd

Plus

Vann mot staten

Plus

Nya lagen lurig

Bruzelius till Resia

Plus

Belgrad direkt

Andersson lämnar Visit Stockholm

Sänd till en kollega

0.186