23948sdkhjf

FlixBus tokökar i Sverige

FlixBus redovisar 50 procent fler resenärer under de tre sommarmånaderna i år jämfört med motsvarande period föregående år - nya svenska marknaden tokökar.

Resor med buss ökar i alla FlixBus marknader – Sverige finns med bland toppländerna, enligt bolagets egna siffror. 

De mest populära destinationerna totalt under juni, juli och augusti i år var Berlin, Paris, München, Hamburg, Prag, Frankfurt, Wien, Amsterdam, Rom och Milano. Som en relativt ung marknad ligger Sverige redan med i FlixBus-toppen och visar mer än trefaldigade passagerarsiffror. Tillväxtmöjligheterna för bussresor i Sverige är ännu större inför nästa sommar med Swebus som en del av FlixBus. 

Vår målsättning är att erbjuda ett attraktivt resealternativ och det är glädjande att fler och fler väljer bussen. Vi har lyckats tredubbla antalet passagerare i Sverige jämfört med samma period i somras tack vare fler partnerskap med duktiga svenska bussbolag, säger Jelena Jovanovic presschef för FlixBus Sverige

I hela Europa bygger FlixBus verksamhet på att bygga upp partnerskap med mindre lokala bussbolag vilket inte innefattar ägande och operationell hantering av egna fordon. Partnerskapsmodellen möjliggör för bolaget att fokusera på att utöka nätverket, fylla bussarna och utveckla produkten, samtidigt som företagets lokala busspartners kan fokusera deras kärnkompetens vilket innefattar den dagliga driften och kundernas reseupplevelse. FlixBus samarbetar för närvarande med 300 busspartners i hela Europa av vilka många är mindre, familjeägda bolag. Under åren har dessa samarbeten bidragit till att skapa 7000 förararbetstillfällen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109