23948sdkhjf

Bussbolag i känslosam julkampanj

| Av Thomas Dietl | Tipsa redaktionen

Flygbussarna sätter längtan i fokus i sin julkampanj som rullas ut denna vecka - kampanjen är det första resultatet skapat genom nya samarbetet med Miltton Sverige.

Det är känslor och gemenskap som bygger upp Flygbussarnas julkampanj ”Julkänslor på väg”– en kampanj som syns både i print och digitalt, i Stockholm och Göteborg.

Julen är ofta förknippad med längtan och förväntan. Vissa längtar efter mammas köttbullar, andra efter kärleken och en del vill bara bort. Julkampanjen handlar om just julkänslor och möten mellan människor. Att oavsett vad våra resenärer har för längtan så tar vi på Flygbussarna dem närmare det de längtar efter. Något vi har gjort sedan vi startade 1989, säger Maria Johansson Maltez, kampanjansvarig på Flygbussarna.

Flygbussarnas ambition är att erbjuda en kundupplevelse i världsklass och under de senaste åren har de fått flera utmärkelser för sin höga service. Målet med kampanjen är nu att få ännu fler resenärer att uppleva detta.

Kampanjen är framtagen av Miltton Sverige. Tankarna i den kreativa processen kretsade kring det mänskliga:

Julkampanjen vill påminna om att livet handlar om det mest väsentliga; möten, minnen, drömmar och kärlek. Det mänskliga blir allt viktigare i vårt samhälle, säger Arvid Svanvik, Creative Director, Miltton Sverige.

Håll dig uppdaterad med RT-Forum
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Nytt drag av RK Travel Group

Från och med nu har resegrossisten RK Travel Group infört ett nytt grepp som pressar både den egna organisationen och konkurrenterna – men gynnar kunderna.

Skansen slog rekord 2019

AI tar över i Växjö

Resebranschen får nyord

Glöm flygskammen, nu har resebranschen fått nya roliga ord enligt dem som ställt samman 2019 års nyord!

Stena Lina storsatsar

Anmälan till Busstorget har öppnat!

Nyhetsbrev

Bussbolag i känslosam julkampanj

Arkiv

Flygresenärernas favoritdestinationer

Vart hän vill de som flyger med SAS egentligen? Ja, nu har den saken blivit utredd och det visar sig att svenskar, norrmän och danskar har helt olika preferenser!

Hårdrock på Furuvik

Hårdrocken tågar in på Furuvik i sommar när den legendariske Kiss-gitarristen Ace Frehley intar Stora Scen.

De uppträder på Grönan 2020

Nu har Gröna Lund fått klart med de första 12 artisterna för sommarsäsongen 2020 – en hel rad heta namn presenteras.

Fixar julklappar av bussbiljetter

Ras för novemberflyget

Vikingaland turismprisade

Tåg till Dalafjällen

Norwegian säljer dotterbolag

Ryanair lämnar Skavsta

Spännande smaksensation

I dagarna lanserade Brutal Brewing ett nytt öl i begränsad upplaga.

Besöksnäringen och turistbussen

Alkoholfri succé

Bästa julölet korat

Nio av tio julresor sålda

Svenskarna fortsätter att flyga och fara över jul och nyår, det visar försäljningssiffrorna från en av de stora researrangörerna.

Högtryck i jultrafiken

Masurien – okänd pärla i Centraleuropa

Masurien är en spännande destination i Sveriges närhet och perfekt för bussresan – Lundwall Travel slår ett slag för det tämligen okända sjölandskapet i nordöstra Polen.

Plus

Fem snabba frågor…

Portugal vann igen

Tre miljoner till besöksnäringen

Schram till Norwegian

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.125