23948sdkhjf

Nytt drag av RK Travel Group

| Av Thomas Dietl | Tipsa redaktionen

Från och med nu har resegrossisten RK Travel Group infört ett nytt grepp som pressar både den egna organisationen och konkurrenterna – men gynnar kunderna.

Det som hänt är att RK Travel Group infört bästa-pris-garanti till alla sina kunder. Men vad betyder det här egentligen? Så här svarar företagets vd:

– Är man stor måste man vara snäll, sa Bamse. Men att vara störst medför alltid en risk att man förlorar sin spänst och nyfikenhet – det förpliktigar också. För att på ett positivt sätt stressa oss själva att förbli framåtlutade, inför vi från och med årsskiftet på eget initiativ: Prismatch, säger Göran Grell, vd för RK Travel Group.

Prismatch är en lägsta-pris-garanti till RK:s kunder, att de alltid ska erbjudas marknadens lägsta pris. Det sätter ett positivt tryck på RK:s egna inköpare samtidigt som det skapar en trygghet för de egna kunderna, enligt Göran Grell.

Prismatch förändrar inte världen, men det tvingar oss att alltid ha bäst pris så att våra kunder kan slåss med de bästa i branschen, säger Anders Nord som är Operativ chef på RK Travel Group. Han fortsätter:

– I dagens snabbrörliga resemarknad där Revenue Managers mer och mer tar över vår vardag vet vi att detta är en välkomnad produkt.

RK Travel Group är sedan starten 1976, Nordens i särklass största gruppresegrossist (samtliga övriga direkta konkurrenter har cirka 15 procent av RK:s volymer – tillsammans). När man är så mycket större än andra så får man bättre priser och villkor. Med det kommer också ett ansvar. För mer information om hur Prismatch fungerar, se rktravelgroup.se.

Håll dig uppdaterad med RT-Forum
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

JOBB I FOKUS

Startsidan just nu

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.359