23948sdkhjf

Mångmiljonavtal i Jönköping

Jönköpings Länstrafik har bestämt sig och tecknat ett mångmiljonavtal för mer och ökat hållbart resande.

Reklambyrån Lazzo är en vinnare i den upphandling som Jönköpings Länstrafik nu genomfört och offentliggjort. Avtalet som löper på två år, med möjlighet till två års förlängning, är värt mångmiljonbelopp - men mer än så vill parterna inte presicera.

– Vi ser fram mot att jobba tillsammans med Lazzo för att både locka nya kunder och utveckla vår befintliga för att bidra till ett mer hållbart resande, säger Anne Mårtensson, marknadschef på Jönköpings länstrarik, JLT.

JLT har nyligen genomfört en upphandling av reklambyråtjänster och nu står det klart att Lazzo lämnat vinnande anbud och tilldelas uppdraget.

– Vi kommer att bidra med kunskap och kompetens inom fyra delområden; strategiskt kommunikations- och varumärkesarbete, löpande produktion av kampanjer och aktiviteter, marknadsundersökningar och CRM. CRM är ett system och en process för att hitta, behålla, utveckla och återta kunder samt att förstå kundernas beteende för att kunna samarbeta med dem på bästa sätt med olika typer av tjänster och produkter, säger Jan Brissman vd för Lazzo som vunnit upphandlingen.

Lazzo har över 20 års erfarenhet av att arbeta specifikt med kunder som levererar kollektivtrafik

– Att vi nu blivit valda som partner för JLT är ett erkännande av vårt team och den specialistkunskap vi besitter för att hjälpa uppdragsgivare inom persontrafik att nå sina affärs- och verksamhetsmål, en viktig del i samhällets arbete med att öka hållbart resande, säger Anne Mårtensson. Hon fortsätter:

– Det ska bli roligt att arbeta med Lazzo. Vi ser fram emot ett utmanande och utvecklande samarbete

De övriga persontrafikbolag som Lazzo har avtal med för närvarande är Västtrafik, Värmlandstrafik, Länstrafiken Örebro och Jönköpings Länstrafik.

FAKTA/Lazzo

Lazzo uppger sig själva vara en strategisk reklambyrå som skapar reklam som ger mätbar och synlig effekt, eller med andra ord att kunden får mer pengar tillbaka än vad reklambyrån fakturerat. Lazzo är en fullservicebyrå med 15 medarbetare som har olika specialistkompetenser. Verksamheten finns i Skövde och Göteborg och arbetet gäller företag inom såväl B2B som B2C.

Lazzo AB omsatte 27,7 miljoner kronor 2019 och redovisade ett rörelseresultat om 6,8 miljoner kronor. 

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.078