23948sdkhjf

Näringslivstoppar till Visit Sweden

Organisationen Svensk Turism har värvat en rad tunga näringslivstoppar till en rådgivande grupp.

Organisationen Svensk Turism har sammanställt en Advisory Board, en rådgivande grupp, till Sveriges marknadsföringsbolag Visit Sweden. Gruppen ska bistå Visit Sweden med att möta aktuella behov och frågeställningar med relevant kompetens med hela Sveriges besöksnäring i fokus.

– Den nya rådgivargruppen gör att vi på Visit Sweden breddar våra nationella möjligheter att få ut Sverige som destination i fler relevanta målgruppssammanhang, säger Ewa Lagerqvist, vd för Sveriges marknadsföringsbolag, Visit Sweden.

Svensk Turisms Advisory Board till Visit Sweden består av:

Marcus Risberg, vd, TallinkSilja

Krister Svensson, försäljningschef, SJ

Thomas Laurell, strategichef, Swedavia

Mats Hedenström, näringspolitisk chef Svensk Handel

David Salsbäck, kommunikation- och hållbarhetsdirektör, Axel Johnson

Filip Ekvall, Sverigechef H & M

Camilla Zedendahl, vd Kungliga Djurgårdens intressenter

Maria Jonasson, vd Gålö Havsbad

Mattias Hultgren, försäljningsdirektör, Scandic Sverige

Jonas Siljhammar, vd, Visita

Svensk Turisms Advisory Board blir en levande grupp som kan förändras över tid och utifrån behov.

FAKTA/Svensk Turism AB

Samlar den svenska besöksnäringen och ägs av 170 företag och organisationer som representerar tiotusentals företag i hela besöksnäringen inom områdena äta, bo, resa och göra, vara huvudman för Nationell strategi för svensk besöksnäring och att utgöra ett forum för den svenska besöksnäringens strategiska utveckling.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.093