23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på RT-Forum
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

SJ: ”Allt färre missnöjda kunder”

Fortsatt lågt resande och nöjdare SJ-kunder – men ekonomin gick back rejält.

Under första kvartalet i år uppgick SJ:s nettoomsättning till 1,3 miljarder kronor, ett tapp på  600 miljoner kronor jämfört med samma perod förra året som då knappt hade hunnit bli påverkad av pandemin. Samtidigt blev det negativa rörelseresultatet - 652 miljoner kronor under första kvartalet i år, motsvarande för förra årets första kvartal var - 72 miljoner kronor. SJ anger kvartalets resultat till en förlust på - 512 miljoner kronor vilket ska jämföras med förra årets första kvartal då förlusten stannade på - 101 miljoner kronor.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.08