23948sdkhjf

Ökad efterfrågan hos Flixbus

Efter att restriktionerna lättade tidigare i februari, har biljettförsäljningen ökat hos Flixbus och Flixtrain. Ökningen skedde några dagar efter att regeringen meddelat de slopade restriktionerna, och det är främst biljettförsäljningen kopplat till sportlovsaktiviteter som sett en ökning.

Både i Danmark och Sverige har vi noterat en ökad biljettförsäljning. Vi ser detta som ett tecken på att samhället börjar att återgå till det normala och att våra kunder börjar resa igen, säger Kajsa Ekelund kommunikationschef på Flixbus Norden i en kommentar.

Bussbolaget tror att den ökade efterfrågan kommer att fortsätta och att fler resenärer kommer att komma tillbaka.

Under pandemin var vi tvungna att skala ner nätverket och antalet destinationer. Vi har på senare tid fått förfrågningar om vi kommer att börja köra till destinationer som pausats under pandemin och om vi kommer att öka antalet avgångar. Svaret är ja; vi planerar att öppna upp och utöka vårt nätverk allt eftersom. Det kommer dock ta tid innan vi kör som tidigare men fortsätter passagerarantalet att öka så kommer vi kunna utöka vårt buss och tågnätverk, säger Kajsa Ekelund.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Göteborgs Hamns vd slutar
Efter låga siffrorna – Dalarna vill öka kundnöjdheten
Kollektivtrafikbarometern: Marknadsandelarna ökar
Han blir ny ekonomidirektör för Nobina
De ska sköta Stockholm Nords järnvägsanläggning
Arrival får ny vd igen – kapar personalstyrkan med hälften
Andra Nordiska Medier
Entreprenad
Motor-Magasinet
Transportnet

Sänd till en kollega

0.11