23948sdkhjf

Hon stärker Höga Kusten Turism

Tidigare i mars tillträdde Anna Hellgren som verksamhetsledare för Höga Kusten Turism. I sin nya roll ska hon tillsammans med de 125 medlemsföretagen stärka varumärket Höga Kusten och samverkan mellan Höga Kusten Destinationsutveckling.

Jag ser att allt hänger ihop, besöksnäringen stärker kommunerna och gör det möjligt att både bo kvar och flytta in i området. Det känns väldigt spännande och utmanade att jobba för att genomföra Höga Kustens gemensamma strategi mot 2030 och det känns bra att det är fyra kommuner och hela regionen som står bakom det gemensamma målet, säger Anna Hellgren i ett pressmeddelande.

Tidigare har Anna Hellgren jobbat som journalist på SVT i Umeå, projektledare och verksamhetsutvecklare.

Tillsammans kommer vi fortsätta stärka utbudet och attraktionskraften i området. Förra sommaren var en rekordsommar och det ser ut som att vi är på väg mot något liknande i år, men vi jobbar också för att få besökarna att längta till och uppleva Höga Kusten året om, säger Mia Karlsson vd för Höga Kusten Destinationsutveckling.

Artikeln är en del av vårt tema om RES: Jobb & Karriär.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Busstorget 2023: Här är programmet
Dubbelspåriga planer
Transportföretagen vill se justerade kör- och vilotidsregler
Ska leda Visit Roslagen
Förarlös taxi flydde polis – nu vill staden sätta P
REPORTAGE: På besök i Keolis bussdepå
Andra Nordiska Medier
Entreprenad
Motor-Magasinet
Transportnet

Sänd till en kollega

0.094