Äntligen kunde branschen mötas
Nära 230 förväntansfulla personer deltog på årets upplaga av Busstorget i Tylösand som var det första fysiska mötet sedan 2019. Det uppdämda behovet av att nätverka och diskutera turistbussbranschens utmaningar efter två år av pandemi, var stort.
Foto: Sophie Eriksson
Anna Grönlund, branschchef Sveriges Bussföretag, Jonas Pettersson, försäljningschef Volvo, Pär Wik, försäljningschef Daimler, Jörgen Westh, affärsområdeschef Neoplan och Lars-Olof Gunnarsson, försäljningschef på VDL. Foto: Sophie Eriksson
Under två dagar samlades företagare, fordonstillverkare och verksamma inom turistbussbranschen i Tylösand. På schemat stod bland annat drivmedel, kompetensbrist, utmaningar för turistbussens framkomlighet i städer och på landsbygden samt visning och provkörning av fordonstillverkarnas bussar. De stora fordonstillverkarna och leverantörerna Scania, ...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på RT-Forum och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer