23948sdkhjf

De tar över reklamen på SL-bussarna

Från och med den första april är det Kulturreklam Sverige som under sitt nya varumärke Cityreklam kommer att täcka 3 900 ytor på 2 200 SL bussar med reklam.

Kulturreklam Sverige har tidigare verkat inom utomhusreklam för kultur och evenemang samt tillhandahållit reklam i tunnelbanan. Med det nya affärsområdet för bussreklam utvecklar de företaget framåt, och avtalet med Region Stockholm gällande reklamupplåtelse i kollektivtrafiken blir det andra avtalet på ett år för Kulturreklam Sverige.

För att inte lämna något åt slumpen har vi plockat in Alexis Logothetis och hans team för deras gedigna kunskaper i mediaförsäljning och specifikt utomhusreklam. Tillsammans ser vi fram emot att förnya Stockholms mest dynamiska reklamytor, säger Pelle Berg, affärsområdeschef på Cityreklam i en kommentar.

Uppdraget etableras som separat affärsområde genom systerverksamheten Cityreklam. Avtalet om reklam på SL-bussarna kommer att gälla till och med slutet av 2025.

Vi ser mycket fram emot att ta oss an detta uppdrag och samtidigt utveckla exponeringsmöjligheterna på denna mycket attraktiva OOH-kanal i Stockholm. Vår vision är att framtidssäkra de här ytorna och tillgängliggöra dem för en bredare målgrupp, säger Alexis Logothetis, annonschef för Cityreklam.

Kulturreklam startade 2012 av Carl Jurell och Tomas Wadsjö och sysselsätter omkring 15 personer. Under 2021 omsatte de 16 miljoner kronor och hade ett rörelseresultat på 2,1 miljoner kronor.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.095