23948sdkhjf

Prevost lanserar ny turistbuss

Volvos dotterbolag Prevost har lanserat nästa generations turistbuss av modell H3-45 i Nordamerika.

Under mässan United Motorcoach Association i Orlando, Florida, introducerade Prevost den nya och uppdaterade versionen av H3-45.

Fordonet har en förbättrad bränsleeffektivitet med upp till 12 procent genom en ny aerodynamisk form samt bättre förarupplevelse och passagerarkomfort.

Det skriver Volvo Bussar i ett pressmeddelande.

– Förbättrad bränsleeffektivitet är avgörande för att hjälpa våra kunder att sänka kostnaderna och för att minska utsläppen, och den nya, uppdaterade H3-45 är väl i linje med dessa ambitioner, säger Anna Westerberg, vd för Volvo Bussar, i en kommentar.

Bussen har också större en entré vilket gör ombordstigningen smidigare och enklare. Interiören är ljusare och Prevost har bland annat bytt ut belysningssystemet till LED.

– Vi har omkonstruerat alla aspekter av turistbussen för att skapa klassens bäste turistbuss som står ut. Interiören, som har blivit helt omgjord, inspirerades av bil- och flygindustrin. Allt vi har utfört på H3-45 har vi gjort med användarnas upplevelse i åtanke, säger François Tremblay, President på Prevost.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Arrival får ny vd igen – kapar personalstyrkan med hälften
Volvos finanschef lämnar omedelbart
REPORTAGE: Högdalsdepån – hjärtat i tunnelbanan
Branschen vill se fler donerade bussar till Ukraina
Striden om Hogia fortsätter
Ny biljettapp förenklar resandet
Andra Nordiska Medier
Entreprenad
Motor-Magasinet
Transportnet

Sänd till en kollega

0.094