23948sdkhjf

Efter låga siffrorna – Dalarna vill öka kundnöjdheten

Dalatrafik vill öka kundnöjdheten. Nu lanserar de ett förbättringsarbete.

Efter Kollektivtrafikbarometern 2022 analys av bland annat kundnöjdhet, där 56 procent uppgav att de var nöjda med kollektivtrafiken i Region Dalarna och där regionen hamnade näst sist vad gäller resenärers nöjdhet med senaste resan (75 procent uppgav att det var nöjda), vill Dalatrafik förbättra resultatet.

Därför har de lanserat förbättringsarbetet ”Dalatrafik växlar upp”.

– Majoriteten av de som reser med Dalatrafik är nöjda men vi kan bli bättre. Självklart tar vi siffrorna på största allvar och planerar åtgärder, säger Erland Grundberg, förvaltningschef på kollektivtrafikförvaltningen i Region Dalarna, i en kommentar.

Arbetet handlar om att entreprenörer och kommunen tillsammans ska skapa en mer pålitlig kollektivtrafik i regionen.

– Vi står inför fler utmaningar och ”Dalatrafik växlar upp” blir ett gemensamt krafttag för att skapa förutsättningar för bättre punktlighet och framkomlighet. Vi hoppas att samarbetet leder till att kollektivtrafiksystemet betraktas som mer pålitligt och att fler resenärer känner sig nöjda, fortsätter Erland Grundberg.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Nu byggs den nya tågdepån i Falköping
Särskild organisation ska lösa tågkaos
Han ska leda Iver
Dieselbussar fortfarande populärast
Nya modellavtalet för bussupphandling mer omfattande
DB fasar ut farligt bekämpningsmedel
Andra Nordiska Medier
Entreprenad
Motor-Magasinet
Transportnet

Sänd till en kollega

0.078