23948sdkhjf

Efter låga siffrorna – Dalarna vill öka kundnöjdheten

Dalatrafik vill öka kundnöjdheten. Nu lanserar de ett förbättringsarbete.

Efter Kollektivtrafikbarometern 2022 analys av bland annat kundnöjdhet, där 56 procent uppgav att de var nöjda med kollektivtrafiken i Region Dalarna och där regionen hamnade näst sist vad gäller resenärers nöjdhet med senaste resan (75 procent uppgav att det var nöjda), vill Dalatrafik förbättra resultatet.

Därför har de lanserat förbättringsarbetet ”Dalatrafik växlar upp”.

– Majoriteten av de som reser med Dalatrafik är nöjda men vi kan bli bättre. Självklart tar vi siffrorna på största allvar och planerar åtgärder, säger Erland Grundberg, förvaltningschef på kollektivtrafikförvaltningen i Region Dalarna, i en kommentar.

Arbetet handlar om att entreprenörer och kommunen tillsammans ska skapa en mer pålitlig kollektivtrafik i regionen.

– Vi står inför fler utmaningar och ”Dalatrafik växlar upp” blir ett gemensamt krafttag för att skapa förutsättningar för bättre punktlighet och framkomlighet. Vi hoppas att samarbetet leder till att kollektivtrafiksystemet betraktas som mer pålitligt och att fler resenärer känner sig nöjda, fortsätter Erland Grundberg.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063