23948sdkhjf

Östgötatrafiken satsar på mobilt kundteam

För att snabbt få både gamla och nya resenärer att välja kollektivtrafiken framför bilen så snart restriktionerna släpper kommer Östgötatrafiken under hösten att ha ett mobilt team för kundtjänst som möter resenärer i hela länet.

Östgötatrafiken har under pandemin lanserat ett nytt biljett- och betalsystem och lagt om och förstärkt trafiken i länets två största städer. För att informera om alla nyheter och hjälpa fler kunder i hela länet att hitta till, eller tillbaka till, kollektivtrafiken prövar Östgötatrafiken ett nytt grepp.

– Vi har många kunder som hittat rätt i vår trafik och vårt nya biljettsystem även under pandemin, men vi måste fortsätta öka det hållbara resandet i länet och få fler att upptäcka fördelarna med kollektivtrafiken säger Sofia Malander, vd på Östgötatrafiken.

– Därför kommer vi under hösten att ställa om delar av vår kundtjänstorganisation för att åka ut och möta våra kunder fysiskt i en mycket större utsträckning än tidigare, och på fler orter än Linköping och Norrköping, fortsätter Sofia Malander.

Kundteamet kommer att besöka samtliga av länets kommuner. Vilka platser som besöks och när kommer att kommuniceras löpande på Östgötatrafikens webbplats.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11