23948sdkhjf

Framgång för Flix: 34 miljoner passagerare

Sommarsäsongen var rekordstark för Flix som presenterar sommarens siffror i den nya kvartalsrapporten. Från april till september fördubblades antalet resenärer globalt till att landa på 34 miljoner passagerare.

Flix opererar i 39 länder och genom de olika tjänsterna Flixbus, Flixtrain, Greyhound och Kamil Koc når företaget 3 000 destinationer.

I kvartalsrapporten framgår det att de transporterat 34 miljoner passagerare på över 1 600 linjer runt om i världen sedan april. I antalet passagerare är det en ökning med totalt 130 procent.

– Jag är mycket stolt över att Flix är tillbaka starkare än någonsin efter pandemin, vilket visar att våra ständiga ansträngningar för hållbar återhämtning har gett resultat. Vi fortsätter att främja vår strategi för att driva framtidens mobilitet på ett lönsamt och hållbart sätt. Att investera i vår expansion till Brasilien, USA, Kanada, Portugal och Baltikum under pandemin visade sig vara ytterligare ett djärvt och framgångsrikt steg mot vår vision att erbjuda prisvärd och hållbar mobilitet för alla runt om i världen, säger André Schwämmlein, vd på Flix.

Europa

I Europa har marknaden återhämtat sig bra från pandemin och har vuxit jämfört med förra året. De största marknaderna för Flix är Tyskland, Italien, Frankrike och Polen.

Nordamerika

Flix lanserade Flix North America Inc tidigare i år och bolaget ska hantera FlixBus Inc. och GLI (Greyhound Lines Incorporated) i USA, Kanada och Mexiko. Under högsäsongen 2022 kopplade Flixbus och Greyhound samman cirka 1 400 destinationer.

– Inför ökande inflation och bränslepriser är Flix medveten om den ökande betydelsen av prisvärd och hållbar mobilitet. Vi kommer att fortsätta att investera våra ansträngningar för att utöka Flix-nätverket och utveckla nya hållbara alternativa drivkrafter mot en grönare framtid, säger André Schwämmlein.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079