23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på RT-Forum
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Marknadsattecken från Höglandet

Wetlandia siktar på att öka Ivecos marknadsandel bland de svenska bussarna. Dessutom ska den nya franska elbussen Heuliez in.

Heuliez är i dag Ivecos elbuss. Den visades på Persontrafik i höstas och nu pågår som bäst arbetet med att marknadsföra den som stadsbuss i Sverige. Den första större affären som gjorts är Heuliez 18-metersbussar som ska till Trondheim.

– Heuliez främsta fördel är det stora batteripaketet, säger Peder Jältborn, vd för Wetlandia och Svenska EA Bussar. Det ger också den bussen marknadens längsta räckvidd per laddning, något som i sin tur gör det enklare genom att nöja sig med den enklaste och billigaste formen av laddning, nämligen nattladdning på depå.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109