23948sdkhjf

Rustar kryssarna för miljarder

| Av Thomas Dietl | Tipsa redaktionen

Nu rustar Royal Caribbean upp båda sina kryssningsfartyg på Medelhavet inför säsongen 2020 – detta för att möta den ökade efterfrågan på just kryssningar.

Först ut i den omfattande ansiktslyftningen för kryssningsfartygen är Allure of the Seas och sedan väntar en totalrenovering av Explorer of the Seas.

Turistindustrin går starkt framåt, och ska vi fortsätta att locka resenärer behöver vi ständigt utveckla vårt utbud och service, säger Geir Kronbæck, Nordenchef för Royal Caribbean.

För att möta gästernas krav och förväntningar på vad ett kryssningsfartyg ska erbjuda, startade Royal Caribbean under 2019 sitt Royal Amplified-program där totalt nio fartyg ska renoveras under fyra år. Budgeten är 1 miljard dollar, vilket motsvarar cirka 9,7 miljarder svenska kronor. Explorer of the Seas ska renoveras för drygt 1 miljard kronor och Allure of the Seas för strax över 1,4 miljarder kronor. En rejäl investering alltså.

Renoveringarna av de båda fartygen syftar till att lyfta familjeupplevelsen och när Explorer of the Seas står klar, möts gästerna av nya upplevelser för både tonåringar och de lite mindre barnen. Bland annat nya rutschbanan ”The Perfect Storm”. Även poolområdet är ombyggt med nya baren ”The lime & Coconut Bar” i mitten. 

Familjer önskar fler och ännu bättre aktiviteter ombord, samt ett större utbud av restauranger och barer, Allure of the Seas har tillexempel nio år på nacken så det är dags nu, säger Geir Kronbæck.

Premiärturen för Explorer of the Seas kommer att gå från Rom den 7 maj och fortsätter med 7- och 9-dagarskryssningar längs Italiens och Greklands kust.

Håll dig uppdaterad med RT-Forum
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Nytt drag av RK Travel Group

Från och med nu har resegrossisten RK Travel Group infört ett nytt grepp som pressar både den egna organisationen och konkurrenterna – men gynnar kunderna.

Skansen slog rekord 2019

AI tar över i Växjö

Resebranschen får nyord

Glöm flygskammen, nu har resebranschen fått nya roliga ord enligt dem som ställt samman 2019 års nyord!

Stena Lina storsatsar

Anmälan till Busstorget har öppnat!

Nyhetsbrev

Bussbolag i känslosam julkampanj

Arkiv

Flygresenärernas favoritdestinationer

Vart hän vill de som flyger med SAS egentligen? Ja, nu har den saken blivit utredd och det visar sig att svenskar, norrmän och danskar har helt olika preferenser!

Hårdrock på Furuvik

Hårdrocken tågar in på Furuvik i sommar när den legendariske Kiss-gitarristen Ace Frehley intar Stora Scen.

De uppträder på Grönan 2020

Nu har Gröna Lund fått klart med de första 12 artisterna för sommarsäsongen 2020 – en hel rad heta namn presenteras.

Fixar julklappar av bussbiljetter

Ras för novemberflyget

Vikingaland turismprisade

Tåg till Dalafjällen

Norwegian säljer dotterbolag

Ryanair lämnar Skavsta

Spännande smaksensation

I dagarna lanserade Brutal Brewing ett nytt öl i begränsad upplaga.

Besöksnäringen och turistbussen

Alkoholfri succé

Bästa julölet korat

Nio av tio julresor sålda

Svenskarna fortsätter att flyga och fara över jul och nyår, det visar försäljningssiffrorna från en av de stora researrangörerna.

Högtryck i jultrafiken

Masurien – okänd pärla i Centraleuropa

Masurien är en spännande destination i Sveriges närhet och perfekt för bussresan – Lundwall Travel slår ett slag för det tämligen okända sjölandskapet i nordöstra Polen.

Plus

Fem snabba frågor…

Portugal vann igen

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.125