23948sdkhjf

Kampanj för resa med omtanke

Nu startar taxibranschen en kampanj som ska få resenärer att resa med omtanke.

Svenska Taxiförbundet sätter omtanke i fokus i sin största kampanjen hittills under temat ”Taxi med omtanke”. Kampanjen som rullas ut denna vecka bygger på en reklamfilm och i samband med lanseringen släpps en ny kampanjsida.

Sedan 12 oktober och åtta veckor framåt pågår Svenska Taxiförbundets kampanj ”Taxi med omtanke. Förbundet uppger sig alltid ha fokuserat på resenärernas trygghet, och det är extra viktigt just nu. När någon behöver resa är uppmaningen: res med omtanke. Med kampanjen vill Taxiförbundet vinna människor förtroende och åter igen få vana taxiresenärer att åka taxi.

– Att få möjlighet att hjälpa våra resenärer i vardagen att resa med omtanke skänker både mening och stolthet. Med kampanjen vill vi visa hur vi tillsammans reser med omtanke och att taxi är ett bra sätt att undvika trängsel när du behöver resa, säger Kenan Harbas, PR- och kommunikationsansvarig på Svenska Taxiförbundet.

Kampanjen är framtagen tillsammans med reklambyrån Herlin Widerberg och kommer gå brett i sociala medier såsom Facebook, Instagram, Linkedin och Youtube under åtta veckor. 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078