23948sdkhjf

"Kollektivtrafiken ska spegla resenärernas behov"

Arriva har publicerat en rapport som undersöker trenderna i samband med användning av kollektivtrafik efter pandemin, där slutsatsen är att det nya normala kommer att vara att personer tillbringar mer tid i sitt närområde. Det som krävs, menar Arriva, är att kollektivtrafiken speglar resenärernas nya behov. 

 Lyssna är en viktig del av alla tjänstebranscher och i kölvattnet av pandemi är det viktigare än någonsin att vi har fingret på pulsen. Vår sektor har ett val - vi kan sitta och hoppas på att saker och ting ska återgå till "normala" - eller så kan vi svara på passagerarnas utvecklade behov, bygga en bättre och mer hållbar framtid för våra samhällen och fungera som strategiska partner för våra transportmyndigheter, säger Mike Cooper, vd för Arriva Group. 

Rapporten synliggör också möjligheterna för kollektivtrafikoperatörer att arbeta tillsammans med persontransportmyndigheter för att möta passagerarnas behov av kollektivtrafik i framtiden. 

Det som framkomligt är bland annat att flexibla biljettlösningar kommer att göra resandet mer attraktivt och att tekniken kommer att vara avgörande för reseplanering och vid vilka tillfällen resenärerna väljer att åka. 

Arriva tror också att integrationen av resor mellan mikromobilitetslösningar och kollektivtrafik också kommer att blir vanligare. 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.158