23948sdkhjf

Färjor seglas för hårt: Försämring av batterier kostar ett "fint" tvåsiffrigt miljonbelopp

För cirka fyra år sedan byggde rederiet Forsea om sina fartyg för att även kunna segla på el. Det har dock inte varit utan utmaningar eller extra räkningar att segla med ny och oprövad teknik av den storleken.
Det är inte utan utmaningar när man kastar sig in i ny teknik. Det har Forsea, vars färjor som går mellan Helsingör och Helsingborg, märkt av efter att rederiet för cirka fyra år sedan konverterade två av sina färjor med batteripaket, så att de också kan segla på el.

– Överlag har färjorna gått över förväntan.

Det är Forseas två största färjor 'A...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på RT-Forum och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Bergkvarabuss överklagar upphandling
Nästa generation BRT på gång
Ny stororder till Alexander Dennis
Tunga Bussligan: Mercedes Benz toppar
Busstorget 2023: Här är programmet
Dubbelspåriga planer
Andra Nordiska Medier
Entreprenad
Motor-Magasinet
Transportnet

Sänd till en kollega

0.125