23948sdkhjf

Färjor seglas för hårt: Försämring av batterier kostar ett "fint" tvåsiffrigt miljonbelopp

För cirka fyra år sedan byggde rederiet Forsea om sina fartyg för att även kunna segla på el. Det har dock inte varit utan utmaningar eller extra räkningar att segla med ny och oprövad teknik av den storleken.
Det är inte utan utmaningar när man kastar sig in i ny teknik. Det har Forsea, vars färjor som går mellan Helsingör och Helsingborg, märkt av efter att rederiet för cirka fyra år sedan konverterade två av sina färjor med batteripaket, så att de också kan segla på el.

– Överlag har färjorna gått över förväntan.

Det är Forseas två största färjor 'A...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08